شناسهٔ خبر: 27417335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استان‌های منطقه سه به عنوان استان‌های ثروتمند کشور است

استاندار کرمانشاه گفت : استان‌های منطقه سه به عنوان استان‌های ثروتمند کشور هستند .

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  بازوند استاندار کرمانشاه در نشست شورای هماهنگی استان‌های منطقه سه کشور از استان‌های منطقه سه به عنوان استان‌های ثروتمند کشور یاد کرد که اگر نتوانستند از این ظرفیت استفاده کنند به مسائل مدیریتی بستگی دارد.

وی نمونه این ظرفیت‌ها را در بخش گردشگری دانست که فقط در منطقه اورامانات کرمانشاه این ظرفیت به اندازه چند چاه نفت است.

استاندار کرمانشاه از وجود آب شیرین، ظرفیت‌های دامپروری، جنگل‌های زاگرس، مرز و ... نیز به عنوان سایر مزیت‌های استان‌های منطقه سه یاد کرد.

بازوند به مزیت مرزها نیز اشاره داشت و عنوان کرد: کرمانشاه و ایلام ظرفیت خوبی در حوزه مرزها دارند که استان‌های لرستان و همدان هم می‌توانند نقش پشتیبانی داشته باشند.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: مرز زمانی می‌تواند برای ما یک فرصت باشد که به جای تردد سرباز، از مرز کالا عبور کند.

بازوند در ادامه با بیان اینکه استان‌های منطقه سه علی رغم همه ظرفیت‌هایی که دارند سهم کمی از توسعه دارند و با چالش‌هایی هم مواجه هستند، یادآوری کرد: از مهمترین چالش‌ها می‌توان از درگیری استان‌ها در شرایط جنگ یاد کرد که فرصت توسعه را از استان‌های منطقه سه گرفت.

بازوند معضل حاشیه‌نشینی و سرازیر شدن جمعیت برخی از شهرهای مرزی را از پیامدهای جنگ دانست و تاکید کرد: نتیجه این امر وجود 400 هزار حاشیه‌نشین در شهر کرمانشاه است که برخی از آنها از استان‌های همجوار آمدند.

استاندار کرمانشاه راهکار برون رفت از این وضعت را توجه به سرمایه نیروی انسانی اعلام کرد و افزود: باید خود مردم را پای کار بیاوریم و از این طریق به درون‌زایی اقتصاد برسیم.

وی گفت: متاسفانه مشکل ما این است که خود مردم خیلی تمایلی به کار ندارند.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار افزایش اختیارات استان‌ها شد و یادآوری کرد: متاسفانه مسئولین برخلاف شعارهایی که می‌دهند در برابر واگذاری اختیار به استانها مقاومت می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

وجود آب شیرین، ظرفیت‌های دامپروری، جنگل‌های زاگرس از مزیت‌های استان‌های منطقه سه است

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما