شناسهٔ خبر: 27416891 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یک روزنامه آلمانی بررسی کرد: اروپا باید در برابر زلزله ترامپ خود را بیمه کند

R31356/P36447/S8,89/CT10

یک روزنامه آلمانی سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا در قبال ترکیه و حمایت وی از پوپولیست‌ها را خطری برای اروپا دانست که این اتحادیه باید در مقابل آن خود را بیمه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان در مطلبی نوشت: تهدیدات بی رحمانه و بی ملاحظه دونالد ترامپ مبنی بر اینکه تعرفه های گمرکی  روی محصولات فولاد و آلومینیوم ترکیه را دو برابر می کند ارزش لیره ترکیه را به شدت کاهش داده است. این مسئله همچنین بانک های فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی با سرمایه گذاری های قابل توجه در ترکیه را در معرض خطر جدی قرار داده ست. به دلیل خطر سرایت این بیماری به موسسات مالی مرتبط می توان گفت که احتمال وقوع یک بحران بانکی اروپایی دیگر قابل پیش بینی است. پس باید گفت متشکریم آقای ترامپ! اما همه تقصیرها گردن ترامپ نیست، کسی که در یک منطقه زلزله خیز زندگی می کند و هیچ بیمه ای برای مقابله با این مسئله ندارد خودش هم مقصر است.

بنابراین دشمنی بین رئیس جمهور آمریکا و همتای ترک آن لزوم ادغام مالی اتحادیه اروپا و هماهنگی بیشتر در این راستا  را نشان می دهد. هیچ دلیلی برای نگرانی وجود نخواهد داشت در صورتی که مقامات اروپایی یک برنامه بیمه سپرده در سطح اروپایی برای حفاظت از پول همه سپرگذاران داشته باشند.

نویسنده در ادامه البته آلمانی ها و هلندی ها را بهترین دوستان ترامپ در اروپا ارزیابی کرد که در بازی مالی ترامپ علیه این اتحادیه ایفای نقش می کنند.

نویسنده در ادامه "ماتئو سالوینی"، وزیر کشور راست پوپولیستی ایتالیا را که بدش نمی آید ایتالیا را از منطقه یورو و اتحادیه اروپا خارج کند را دوست دیگر و البته واقعی ترامپ در اتحادیه اروپا نامیده و نوشت: دونالد ترامپ که یک طرفدار بزرگ برگزیت است، همچنین یکی از طرفداران بزرگتر خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا هم هست. وی مطمئنا سریعا یک توافق خروج خوب و عالی را به سالوینی ارائه می دهد در صورتی که این پوپولیست ایتالیایی خروج از این اتحادیه را در دستور کار قرار دهد. اروپاییان نباید بهانه و دلیلی برای تحقق این امر را به وزیر کشور ایتالیا بدهند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است که این مسئله مشخص نیست که آشفتگی مناسبات بین آمریکا و ترکیه چه تاثیرات مشخصی بر این اتحادیه دارد، اما یک مسئله مشخص است و آن این است که اگر کشورهای شمالی اتحادیه اروپا نتوانند بر نگرانی ها و مسائل مربوط به ایتالیا غلبه کنند ترامپ و طرفداران آن به همان میزان راحت تر می توانند اتحادیه اروپا را جدا و تسخیر کنند. بیمه در برابر زلزله ممکن است گران باشد اما مطمئنا ارزان تر از بازسازی بعد از زلزله است.

انتهای پیام/

نظر شما