شناسهٔ خبر: 27416777 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار بانه: خاطرات ارزشمند آزادگان باید مکتوب شود

سنندج - ایرنا - فرماندار بانه گفت: زندگی آزادگان در اسارت پر از تجربه های ارزشمندی است که باید به نسل های آینده منتقل شود بنابراین خاطرات آزادگان باید به صورت مکتوب تهیه و نگهداری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فلاحی روز پنجشنبه در مراسم گردامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سر افراز به کشور اظهار داشت: با صبر و استقامت آزادگان، شهدا و جانبازان در هشت سال دفاع مقدس پیروز شدیم.
وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی کشور افزود: برای برون رفت از این وضعیت باید از تجربه و دانش آزادگان، ایثارگران درس بگیریم و صبور باشیم و در برابر مشکلات مقاومت کنیم.
فلاحی تاکید کرد: در 40 سال گذشته دشمنان ایران و انقلاب انواع تحریم ها را بر کشور ما اعمال کردند اما تجربیاتی زیادی در این سال ها کسب کردیم و بر مشکلات پیروز شدیم.
وی یادآور شد: با توجه به تجربه های گذشته، آمریکا توان مقابله نظامی با ایران را ندارد بنابراین جنگ اقتصادی علیه کشور آغاز شده که امیدواریم با صبر و مقاومت در این جنگ نیز به پیروزی برسیم.
فلاحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موقعیت اشتغالزایی منطقه ویژه اقتصادی بانه گفت: اکنون 20 سرمایه گذار برای فعالیت در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند که با فعالیت هر یک برای بیش از 70 نفر شغل ایجاد می شود.
فرماندار بانه اضافه کرد: تاکنون بیش از 500 کانتینر کالا از مرز سیرانبند بانه وارد کشور شده و مرزنشینان دارای کارت پیله وری از سود بازرگانی ترخیص این کالاها بهره مند شده اند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بانه نیز در این مراسم با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان گفت: یکی از مشکلات و دغدغه جامعه آزادگان و ایثارگران، اشتغال فرزندان آنها است که به مشکلی بزرگ تبدیل شده است.
عباس زرین افزود: امسال 40 نفر از فرزندان آزادگان که تحصیلات دانشگاهی داشتند جذب دستگاه های اجرایی شهرستان شدند اما برخی از فرزندان ایثارگران فاقد تحصیلات دانشگاهی کماکان بیکار هستند.
وی با اشاره به ظرفیت اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بانه اظهار داشت: برای رفع مشکل بیکاری فرزندان آزادگان باید از ظرفیت اشتغالزایی منطقه ویژه اقتصادی بانه استفاده کنیم.
شهرستان بانه 98 آزاده دارد که 12 نفر از این ایشان فوت کرده اند
یادمان شهدای گمنام سیرانبند بانه در 20 کیلومتری بانه و در بخش ننور واقع شده است.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 27 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7496/9102

نظر شما