شناسهٔ خبر: 27416470 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

سفر محرمانه رئیس سازمان اطلاعات مصر به اسرائیل

مهر : منابع خبری از سفر محرمانه رئیس دستگاه اطلاعات مصر به فلسطین اشغالی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

العالم نوشت، شبکه «آی۲۴ نیوز» امروز پنجشنبه گزارش داد که ژنرال «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر روز گذشته به صورت مخفیانه به تل‌آویو سفر و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.

گفته می‌شود هدف اصلی این سفر، مذاکره بر سر جزئیات طرح پیشنهادی مصر برای برقراری آتش‌بس طولانی مدت بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی «حماس» و همچنین بهبود بحران انسانی در این منطقه است.

برخی منابع فلسطینی نیز می‌گویند قرار است بعد از دیدار عباس کامل با صهیونیست‌ها و نهایی شدن جزئیات توافق آتش‌بس، امروز به کرانه باختری سفر و با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان نیز دیداری داشته باشد.

در همین حال، دو هیأت از حماس و جنبش مقاومت «جهاد اسلامی» در حال اجرای مذاکراتی در قاهره، پایتخت مصر، برای جمع‌بندی تفاهمنامه‌ای جهت پایان دادن به درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی در نوار غزه در ازای برداشته شدن محاصره و ورود کمک‌های اقتصادی به این منطقه هستند.

سفر رئیس اطلاعات مصر به فلسطین اشغالی در حالی صورت می گیرد که پیشتر گفته شده بود «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ماه می طی سفری مخفیانه به قاهره، با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور این کشور دیدار و درباره یافتن راهکاری سیاسی برای پایان دادن به بحران غزه گفتگو کرده بود.

 

نظر شما