شناسهٔ خبر: 27416200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از 1300 باب مسکن مددجویی در آذربایجان غربی ساخته می شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال، یک هزار و 311 واحد مسکن مددجویی برای افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی ساخته می شود.

صاحب‌خبر -

عزیر سهندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مسکن مددجویی با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ساخته و تحویل مددجویان خواهد شد.
وی اضافه کرد: برای ساخت این تعداد مسکن مددجویی 500 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: از این تعداد مسکن، یک هزار واحد مسکونی در مناطق محروم روستایی و صعب العبور استان توسط سپاه پاسداران احداث می شود که اقدامات اولیه آن انجام شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: چهار هزار و 600 خانواده تحت پوشش این نهاد نیاز فوری به مسکن دارند که در صدد فراهم کردن زمینه برای خانه دار شدن آنها هستیم.
سهندی افزود: از این تعداد یک هزار و 800 خانوار شهری بوده و 2 هزار و 800 خانوار نیز در روستاهای آذربایجان غربی زندگی می کنند.
وی اضافه کرد: خانواده های نیازمند فوری مسکن در آذربایجان غربی حدود هفت درصد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: در نظر داریم در یک برنامه سه ساله، مشکل مسکن نیازمندان زیر پوشش این نهاد را حل کنیم ولی در این راستا نیازمند همراهی همه دستگاه های اجرایی به ویژه نهادهای فعال در حوزه مسکن مهر هستیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مساکن مهر فاقد متقاضی بهترین شرایط را برای خانه دار شدن نیازمندان دارد، گفت: مشکل اصلی در این راستا، سود دوران مشارکت این واحدهاست که میزان اقساط آنها را بیشتر کرده و پرداخت این اقساط از عهده مددجویان کمیته امداد بر نمی آید.
وی افزود: امیدواریم با حل این مشکل، شاهد استفاده نیازمندان از واحدهای مسکن مهر در آذربایجان غربی باشیم.
سهندی بیان کرد: 67 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که مشکل مسکن مددجویی از جمله مهمترین مشکلات خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است و سالانه میلیاردها ریال برای حل این مشکل توسط کمیته امداد هزینه می شود.
وی گفت: همه تلاش این نهاد حمایتی ارتقای سطح رفاه خانواده های تحت حمایت و کمک به رفع مشکلات آنهاست و از هر فرصتی برای رسیدن به این هدف استفاده می کنیم.
به گزارش ایرنا 125هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی قرار دارد؛ کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنها از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و حدود 40 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
در سال های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال های اخیر وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شده که ارائه کمک های مشاوره ای بخشی از این وظایف است.
8137/2093

نظر شما