شناسهٔ خبر: 27416168 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مختومه شدن یک پرونده دیگر «تل‌آویو» در کشتار 100 فلسطینی

در ادامه تحقیقات بی‌نتیجه رژیم صهیونیستی درباره عملیات‌های ارتش علیه فلسطینی‌ها، این بار نیز پرونده کشتار حدود صد نفر از ساکنان رفح در جریان جنگ 2014 غزه، مختومه اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادستانی نظامی رژیم صهیونیستی بعد از گذشت حدود چهار سال از آغاز تحقیقات درباره یکی دیگر از پرونده‌های جنایات ارتش این رژیم علیه مردم فلسطین، بدون اعلام هیچ نتیجه‌ای این پرونده را مختومه اعلام کرد.

در تاریخ اول آگوست 2014، معروف به «جمعه سیاه» غزه، جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی در پاسخ به واکنش و عملیات حماس علیه نفوذ نظامیان صهیونیست به نوار غزه، شهر رفح را در این منطقه بمباران کردند که نزدیک به 100 فلسطینی شامل چندین زن و کودک به شهادت رسیدند.

دادستانی نظامی رژیم صهیونیستی تحت فشارهای شدید بین‌المللی، تحقیقاتی را برای تشخیص غیرقانونی بودن این حملات، که بعد از حصول آتش‌بس با حماس درپی عملیات صخره سخت در نوار غزه انجام شد، آغاز کرد.

ژنرال «شارون آفِک» مسئول این پرونده می‌گوید که با تحقیقات پلیس نظامی در این باره مخالفت کرده است: «هیچ دادرسی کیفری یا غیرقضایی علیه فرماندهانی که (دستور حمله به رفح را دادند) صادر نخواهد شد».

به نوشته روزنامه «هاآرتص» ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی است که بیشتر فلسطینی‌های کشته شده در حملات هوایی جمعه سیاه به رفح، اعضای حماس و مقاومت بودند پس این حملات مشروع بوده و نقض قوانین رژیم صهیونیستی نبودند.

این در حالی است که صهیونیست‌ها در کمتر از چهار ساعت بیش از یک هزار گلوله توپخانه و حدود 240 گلوله خمپاره به شهر رفح شلیک کردند.

رژیم صهیونیستی در سال 2014 به بهانه مفقود شدن چند نوجوان شهرک‌نشین صهیونیست، حماس را به ربودن آنها متهم کرده و عملیاتی را به نام «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد. درپی این عملیات حدود 2200 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 10 هزار نفر نیز مجروح شدند. 

انتهای پیام/ص

نظر شما