شناسهٔ خبر: 27415997 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار قم:

آزادگان در سخت ترین شرایط از باورهای انقلابی دست برنداشتند

قم - ایرنا - فرماندار قم در پیامی به مناسبت سالروز ورود آزادگان به مهین اسلامی آورده است: این دلاورمردان با تحمل سخت ترین شرایط و شدیدترین تنگناها و مضایق از باورهای دینی و انقلابی خویش در وفاداری به انقلاب و آرمان های امام راحل دست برنداشتند.

صاحب‌خبر -

در پیام رضا سیار که نسخه ای از آن عصر پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: سلام بر آزاد مردانی که صبورانه رنج اسارت را تحمل نموده و با سرافرازی همچون کبوترانی رسته از بند، به آغوش میهن بازگشتند.
پیام ادامه یافته است: بیست و ششم مرداد سالروز بازگشت غرور آفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی است، روز سراسر افتخاری که بر صفحات زرین انقلاب حک شد و یاد آور ایامی است پر از شور و شادی و معطر به حضور دوباره عزیزانی که عطر شهیدان را با خود داشتند.
پیام حاکی است: آنها «آزاده» نامیده شدند چون از قید نفس و نفسیات رهایی یافته بودند و صبوری خانواده این عزیزان در دوران اسارت مایه افتخار و مباهات بود.
در این پیام اضافه شده است: فرزندان روح الله، صبورتر از سنگ صبور و راضی‏ترین کسان به قضای الهی بودند، اینان سینه‏‌هایی فراخ‏تر از اقیانوس داشتند که از همه‏ جا و همه‏ کس بریده و به خدا پیوسته بودند. راد مردانی که تمام هستی خویش را برای حفظ کیان انقلاب اسلامی و دفاع از اسلام در طبق اخلاص نهادند.
فرماندار قم در این پیام ضمن درود بر روح ملکوتی شهدای مظلوم آزاده شهرستان قم و سید فقید آزادگان مرحوم حجت الاسلام ابوترابی که در لحظه لحظه روزهای اسارت چون مرشد و مرادی راه شناس عمل می نمود و چراغ راه آزادگان بود، فرا رسیدن این روز غرورآفرین و گرانقدر را به تمامی سرافرازان نظام تبریک و تهنیت عرض نموده است.
سیار با گرامی داشت یاد و خاطره جانفشانی، رشادت ها و دلاورمردی های آنان که هرگز از لوح خاطره ها پاک نمی شود و تا ابد بر صحیفه اذهان ماندگار می ماند موفقیت همگان را در پیمودن راه شهدای والامقام، در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج)، با بهره گیری از اندیشه بلند حضرت امام خمینی(ره) و در پرتو منویات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) از درگاه خداوند متعال مسالت کرده است.
26 مردادماه سال 1369 آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است.
1175 /

نظر شما