شناسهٔ خبر: 27415462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس:

پرورش ماهی آرتمیا جایگزین کشاورزی در آران و بیدگل شود

کاشان- ایرنا- نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود آب و شوری آب های زیر زمینی در منطقه گفت: پرورش ماهی آرتمیا بهترین جایگزین برای کشاورزی در شهرستان آران و بیدگل است که باید با برنامه ریزی در این زمینه اقدام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به کم آبی و همچنین استحصال آب شور برای بخش کشاورزی شهرستان آران و بیدگل باید برنامه ریزی جهت جایگزینی برای پرورش ماهی آرتمیا صورت گیرد که ویژه آب شور است.
وی افزود: آب شور هم در نوبه خود یک ثروت است و با توجه امکان پرورش ماهی آرتمیا در آب های شور، باید از ظرفیت شهرستان آران و بیدگل در راستای تولید این گونه دارای ارزش صادراتی بالا بهره برداری کنیم.
نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس با اشاره به راه اندازی شهرک ماهیان زینتی در راوند کاشان گفت: تولید انبوه آرتمیا به عنوان یکی از منبع های مهم تغذیه ماهیان زینتی می تواند نیاز این شهرک را نیز تامین کرده و صرفه اقتصادی بالایی داشته باشد.
او پیش تر نیز از موافقت اولیه وزیر جهاد کشاورزی جهت راه اندازی شهرک پرورش آرتمیا در دریاچه نمک آران و بیدگل خبر داده بود.
به گزارش ایرنا، آرتمیا نام علمی جانداری سخت پوست است که در آب های شور زندگی می کند و در صنایع پرورش میگو و ماهی مورد استفاده قرار می گیرد.  
دریاچه ارومیه یکی از غنی‌ترین منبع های گونه آرتمیا در جهان محسوب می شود.
تجارت کیست آرتمیا نیز در جهان رونق قابل توجهی دارد و از آن در تغذیه مراحل نوزادی ماهیان، سخت پوستان و نرم تنان سود می برند. 
بیشتر وسعت 610 هزار هکتاری آران و بیدگل را نقاط کویر و بیابان در بر گرفته و بخش زیادی از منابع آبی و سفره های زیر زمینی این شهرستان شور می باشد.
شهرستان آران و بیدگل در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

نظر شما