شناسهٔ خبر: 27414616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

قمی‎ها بیشترین صدقه را در کشور می‎پردازند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم را اولین استان کشور در زمینه اهدای کمک‎های مردمی (صندوق صدقات) ذکر کرد.

صاحب‌خبر -

قمی‎ها بیشترین صدقه را در کشور می‎پردازندبه گزارش ایکنا از قم، علی اکبر میرشکار 25  مرداد در جمع خبرنگاران قم گفت: در زمینه رشد کمک های مردم قم به نیازمندان رشد 18 درصدی را شاهد بودیم؛ همین مساله باعث شده است که استان قم مقام اول را در این زمینه بدست آورده است.

وی افزود: این در حالی است که با توجه به اوضاع اقتصادی جامعه کمک های مردمی بیشتر شده است؛ در سال 1396، هر فرد در استان قم حدود 30 هزار تومان به کمیته امداد کمک کرده است و همچنین درخواست ها از کمیته امداد نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم بیان کرد: امسال حدود 62 میلیارد تومان اعتبارات برای اشتغال در نظر گرفته شده است، که از این میزان حدود 43 میلیارد تومان برای اشتغال روستایی بوده است؛ تا یک ماه آینده حدود هزار و 700 نفر از افراد در روستا برای ایجاد شغل شناسایی شده و صاحب شغل می شوند.

وی به طرح راهبردی شغلی، اشاره کرد و گفت: این طرح برای نخستین بار اجرا می شود که در کنار آن، مشاوره شغلی جهت پایداری شغل، نیز به صاحبان مشاغل داده می شود.

میرشکار ذکر این مطلب که کمک به حل مشکلات مرتبط به اشتغال نیازمند تلاش و همکاری بیشتر بانک ها است یادآورشد: بانک ها باید سرعت خود در پرداخت تسهیلات برای اشتغال روستائیان را بالا ببرند اگر بخواهیم واقع بین باشیم باید بگوییم که عملکرد بانک های استان قم، از سهم میانگین کشوری 20 درصد پایین تر بوده است، کمیته امداد نیز باید 10 میلیارد تومان برای اشتغال زایی روستایی پرداخت کند که تا کنون 50 درصد آن پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در سال 97، جذب 600 نفر به شرکت های هدف گذاری شده که تا کنون 200 نفر جذب شرکت ها شده اند؛ یکی دیگر از عرصه های فعالیت کمیته امداد امام در قم تلاش بیشتر برای خرید مسکن است؛ امسال حدود  161 مسکن باید برای نیازمندان خریداری شود؛ در این راستا خیرینی اعلام آمادگی کرده اند و همچنین 595 مورد مرمت مسکن پیش بینی شده است.

میرشکار بیان کرد: امسال مستمری مددجویان 14 درصد افزایش پیدا کرده است؛ همچنین امسال وام های قرض الحسنه 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است؛ نکته دیگر نیز اینکه امسال 400 میلیون تومان برای تغذیه کودکان پرداخت شده است، اضافه کرد: هزار و 206 کودک زیر 6 سال نیازمند تغذیه مناسب بوده و ماهیانه 290 هزار تومان دریافت می کنند.

وی با اشاره به اعزام بیش از هزار نفر به اردوی مشهد، گفت: در ماه مبارک رمضان هزار و 200 نفر از برنامه های مختلف کمیته امداد بهره برده اند و همچنین بیش از 800 نفر به اردوهای مختلف اعزام شده اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما