شناسهٔ خبر: 27414264 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اگر این علائم را دارید، حتما آزمایش قند خون بدهید + اینفوگرافی

زیاده روی در مصرف قند و شکر، قند خون شما را افزایش داده و چاقی شدیدی برایتان به بار خواهد داشت، اما این چاقی ممکن است عواقب بدی نظیر ابتلا به دیابت نوع ۲ را هم برایتان به ارمغان آورد.

صاحب‌خبر -

مصرف زیاد قند با بدن شما چه می کند+ اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دیابت یا بیماری قند، اختلالی متابولیک ( سوخت و سازی ) در بدن است که بر اثر آن تولید هورمون انسولین در بدن از بین  رفته و یا با مقاومت بدن در برابر بدن آن انسولین تولیدی عملکرد طبیعی خود را از دست می دهد.

زیاده روی در مصرف قند و شکر مسلما قند خونتان را افزایش می‌دهد و چاقی شدید به همراه دارد، اما این چاقی ممکن است عواقب بدی نظیر دیابت نوع 2 را برایتان ارمغان آورد.

این نوع از دیابت می‌تواند آسیب جدی به کلیه هایتان وارد کند و به عبارتی موجب می‌شود عملکرد فیلتر مواد زائد کلیه ها به درستی کار خود را انجام ندهد.

در دیابت نوع یک، تخریب سلول‌های بتا در پانکراس، منجر به نقص تولید انسولین شده و در نوع دو، مقاومت پیش رونده بدن به انسولین وجود دارد که در نهایت ممکن است به تخریب سلول‌های بتای پانکراس و نقص کامل تولید انسولین منجر شود.

عوامل ژنتیکی، چاقی و کم‌تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد به دیابت نوع دو دارند، اگر شما هم علائم اشاره شده در این اینفوگرافی را دارید حتما آزمایش قند خون بدهید چرا که قندهایی که بیش از اندازه مصرف کرده اید احتمالا کار دستتان داده است.

اگر این ۸ علائم را دارید، حتما آزمایش قند خون بدهید + اینفوگرافی

انتهای پیام/

عوارض خطرناک مصرف بیش از اندازه قند

نظر شما