شناسهٔ خبر: 27414205 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امام شناسی نیاز جامعه است/ استکبار ستیزی؛ یکی از مصداق‌های بارز حج

گروه فرهنگی- فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: درس حج، درس امام شناسی است است، یکی از مصداق‌های بارز حج، استکبار ستیزی است، ضربه زدن به دشمنان درون و برون خود همان استکبار ستیزی است.

صاحب‌خبر -

 امام شناسی نیاز امروز جامعه است/ استکبار ستیزی؛ یکی از مصداق‌های بارز حج

به گزارش ایکنا از همدان، سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، پنج شنبه، 25 مرداد ماه در همایش بزرگ معلم انقلابی و استکبارستیزی اظهار کرد: مراسم حج یکی از بارزترین مصداق‌های معنا دار اعتقادی دین اسلام است.

وی با بیان اینکه حج بارزترین محل وحدت است افزود: حج زمینه وحدت ساز است که اولین معلم آن خداوند و دومین آن پیامبر(ص) است، در این فریضه الهی برائت از کافران یکی از مناسک بارز آن است.

مجیدی اضافه کرد: در حج معرفی امامت توسط پیامبر(ص) وجود دارد که بزرگترین هدیه خداوند به بشر است در این میان اگر غدیر به خوبی به همگان معرفی شود و به آن اهتمام ورزیده شود بی‌شک مشکلی در کشور ایجاد نخواهد شد.

وی با بیان اینکه نیاز امروز جامعه امام شناسی است گفت: اگر امام را بشناسیم و سربازی حکیم در رکاب او باشیم مشکلی پیش نخواهد آمد در طول 40 سال انقلاب هر زمان که سربازی محض از ولایت انجام گرفت جمهوری اسلامی مقتدر بود و هر زمان که خود اجتهادی وجود داشت مشکل نیز به وجود آمد.

 

رمی جمرات؛ بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر

فرمانده سپاه استان یادآور شد: درس حج، درس امام شناسی است یکی دیگر از درس‌های بزرگ این فریضه الهی، رمی جمرات است، امروز که بتوان این درس مهم را از حج آموخت تا دشمن درون وبرون خود راشناخته و در برابر آن ایستادگی کرد بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر انجام شده است.

مجیدی عنوان کرد: کودتای 28 مرداد، تلاش آمریکا برای بازگرداندن شاه به کشور و حکومت غاصبانه 23 ساله پهلوی با شهادت بزرگترین معلمان انقلاب روبرو بود، امروز بهترین فرصت است تا در سالگرد 28 مرداد چهره خبیث آمریکا را به همگان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مصداق‌های بارز حج، استکبار ستیزی است گفت: ضربه زدن به دشمنان درون و برون خود همان استکبار ستیزی است، معلم امروز باید در جهت رفع نیاز روز جامعه که تربیت فرزندان انقلاب است از هیچ کوششی دریغ نکند.

انتهای پیام

نظر شما