شناسهٔ خبر: 27413775 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پروژه‌های دارای توجیه اقتصادی در اصفهان آماده سرمایه‌گذاری هستند

R41346/P1486/S6,51/CT11

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: پروژه های دارای توجیه اقتصادی در استان شناسایی شده و اطلاعات و امکان سنجی همه پروژه ها انجام شده و این پروژه ها آماده سرمایه گذاری هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نشست بررسی امور اقتصادی استان اصفهان (ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی) عصر امروز با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان و مدیران دستگاه های استان اصفهان در محل استانداری اصفهان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی استان اصفهان اظهار داشت: از تمام ظرفیت های حاکمیت در یک راستا با داشتن برنامه برای حل مشکلات با اقدامات عملیاتی در حال انجام است.

محمد علی شجاعی با بیان اینکه نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه با هم در یک مسیر در حرکت هستند، افزود: با وجود معضلاتی همچون کم آبی، سرمایه های زیادی در استان اصفهان وجود دارد که با نگاه ویژه به مشکلات سبب شده که در مسیر رفع موانع حرکت کنیم و از طرف دیگر نگاه چند بعدی با اتکا به استفاده از ظرفیت های استان اقداماتی برای مردم اصفهان انجام داده شد.

وی با اشاره به پالایش محیط کسب و کار افزود: در چند ماه گذشته با نگاه ویژه استاندار این مشکل را تا حد زیادی رفع کردیم، به طور مثال در رفع موانع بروکراسی کسب و کار در حوزه کسب و کار کشاورزی رتبه کشور خود را بهبود ببخشیم و مسیر فرایند اداری کوتاه تر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان تصریح کرد: بیش از 2 دهه است که استان اصفهان دچار معضل کم آبی است و مهمترین مسئله امنیتی نیست بلکه مسئله معیشتی است که برنامه اجرایی برای برون رفت از این مشکل دیده شده است، بر این اساس وضعیت 14 شهرستان مطالعه شده  و اولویت های اشتغال بر اساس محور اصل عدالت و تکریم کشاورز برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه 63 هزار شغل در مدت 3 سال در این برنامه تعریف شده است، گفت: بر اساس مزیت های نسبی هر شهرستان مسئله کشاورزی مورد برنامه ریزی قرار گرفته است، اصفهان دارای سرمایه گذاران بزرگی است اما بروکراسی اداری سبب شد که فکری برای جلوگیری از سرمایه گریزی شده است که درگاهی برای بخش های اقتصادی استان در نظر گرفته شده و زمان صدور مجوزها به حداقل رسیده است.

شجاعی با اشاره به پروژه های سرمایه گذاری استان افزود: پروژه های دارای توجیه اقتصادی در استان شناسایی شده و اطلاعات و امکان سنجی همه پروژه ها انجام شده و این پروژه ها آماده سرمایه گذاری هستند.

وی تصریح کرد: در پروژه های بخش خصوصی در راستای برنامه ششم توسعه و سیاست های دولت شناسایی های لازم انجام شده و مطالعات لازم انجام و مجوزها اخذ شده است.

انتهای پیام/م

نظر شما