شناسهٔ خبر: 27413563 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس سازمان اطلاعات مصر به تل آویو سفر کرده است

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه الحیات چاپ لندن، منابع آگاه فلسطینی از سفر رئیس سازمان اطلاعات مصر به تل آویو خبر دادند.
طبق اطلاعاتی که در اختیار این روزنامه قرار گرفته است، عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر روز گذشته در چارچوب آخرین تلاش ها برای رسیدن به توافق درخصوص چهار پرونده به تل آویو سفر کرده است. وی امروز نیز به همین منظور به رام الله سفر خواهد کرد.
منابع آگاه فلسطینی در گفتگو با این روزنامه فاش کردند عباس کامل به تل آویو عزیمت کرده است تا جزئیات تقریبا قطعی یک توافق جامع را که شامل موافقت اسرائیل با آرام سازی اوضاع، اجرای طرح های بشردوستانه در نوار غزه، مذاکره غیرمستقیم با جنبش حماس درخصوص مبادله اسیران و موافقت با آشتی گروه های فلسطینی می شود، بررسی کند. این منابع افزودند عباس کامل پس از آن به رام الله خواهد رفت تا با محمود عباس دیدار و موافقت او را نیز درخصوص چهار پرونده کسب کند.
سفر عباس کامل به تل آویو با سفر دو هیئت بلندپایه حماس و جهاد اسلامی و نیز هیئت های تعدادی از گروه های کوچک به قاهره همزمان شده است. این درحالی است که امروز دو هیئت بلند پایه از جبهه خلق برای آزادی فلسطین و جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین وارد قاهره می شود.
یک منبع دیگر فلسطینی فاش کرد توافق آرام سازی اوضاع احتمالا فردا در خصوص همه گروه ها در قاهره اعلام می شود.
عباس کامل در شرایطی به تل آویو سفر کرده است که سخنان عزام الاحمد، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و کمیته مرکزی جنبش فتح قاهره را خشمگین کرده است. عزام الاحمد توافق احتمالی آرام سازی اوضاع با اسرائیل را خیانت به مردم فلسطین و مسئله ملی آنان توصیف کرد. البته این سخن بعدها اصلاح شد. وی گفت توافق آرام سازی اوضاع باید ملی نه گروهی باشد.

نظر شما