شناسهٔ خبر: 27413077 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سازمان ملل بر انتخابات آتی کردستان عراق نظارت نمی‌کند

هیئت اعزامی سازمان ملل به عراق درخواست مسؤولان اقلیم کردستان برای نظارت بر انتخابات پارلمانی این اقلیم در اواخر سپتامبر آتی را نپذیرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، هیئت اعزامی سازمان ملل به عراق درخواست مسؤولان اقلیم کردستان عراق برای نظارت بر انتخابات پارلمانی این اقلیم در ۳۰ سپتامبر آتی (هشت مهر) را نپذیرفت.

همزمان با آغاز رایزنی‌های کردها با احزاب اهل تسنن و شیعه برای تشکیل ائتلاف بزرگتر، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اقدامات لازم برای تشکیل دولت عراق و پرونده داعش را بررسی کردند.

آلیس وولبل، معاون نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با هندرین محمد، رئیس کمیسیون انتخابات کردستان در اربیل درباره موضوع انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق گفت: هیئت سازمان ملل هرگز نظارت مستقیمی بر انتخابات پارلمانی اقلیم در روز رای‌گیری نخواهد داشت.

وولبل با اشاره به اینکه از نهادهای بین‌المللی برای روند نظارت دعوت شده، گفت: ما به کمیسیون کمک خواهیم کرد و حضور ما در مراکز رای‌گیری غیررسمی خواهد بود.

هندرین محمد نیز فاش کرد، به زودی مقدمات و فعالیت‌های لجستیک برای برگزاری انتخابات پایان می‌یابند.

در حالی که آمریکایی‌ها به تقویت وزنه کردها از طریق نزدیک‌سازی دو حزب حاکم و گروه‌های اپوزیسیون به یکدیگر و نیز استقرار دوباره نیروهای پیشمرگ در مناطق مورد مناقشه با دولت مرکزی تمایل دارند، مسؤولان آمریکایی در آستانه آغاز مذاکرات برای تشکیل دولت مرکزی مذاکرات خود را با کردها افزایش دادند.

انتهای پیام

نظر شما