شناسهٔ خبر: 27413011 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری شورای اداری کیش با حضور مشاور رئیس جمهور

خبرگزاری صداوسیما

هشتاد و یکمین جلسه شورای اداری جزیره کیش با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، برخی از نمایندگان استان در مجلس، استاندار هرمزگان، مدیران عامل مناطق آزاد کیش و قشم برگزار شد.

صاحب‌خبر -
برگزاری شورای اداری کیش با حضور مشاور رئیس جمهوربه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نخستین سخنران این نشست با بیان اینکه شرایط سخت اقتصادی کشور، مناطق آزاد را هم تحت تاثیر خود قرار داده است، گفت: تمام تلاشمان برای حفظ جایگاه گردشگری کیش بوده که در این بین با برنامه ریزی هایی که شد نه تنها کاهش ورود گردشگر به کیش نداشتیم بلکه با افزایش نزدیک به 10 درصدی ورود گردشگر در طول جشنواره تابستانی روبرو بوده ایم.
محمد ابراهیم انصاری لاری با اشاره به روند رو به رشد تکمیل و بهره برداری از پزوژه های متعدد کیش، افزود: در شرایطی طرح های مختلف را در کیش به بهره برداری رساندیم که در 10 ماه گذشته حتی یک متر زمین هم نفروخته ایم و با سیاست تهاتر معکوس سرمایه گذاران را تشویق به فعالیت در کیش کرده ایم.
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش هم به عنوان متولی اصلی توسعه، عمران و تکمیل طرح های زیرساختی دومین سخنران این جلسه بود.
خانزادی فاز اول  اسکله 35 هزار تنی در بندر تجاری کیش را يكي از مهمترين پروژه هاي عمراني كيش عنوان کرد که با بهره برداری کامل از این اسکله که  ظرفیت پذیرش کشتی های اقیانوس پیمای کانتینر بر را دارست، تا حدود یک و نیم میلیون تن کالا در سال تخلیه و بارگیری می شود.
وی گفت: برای تکمیل این پروژه عظیم نزدیک به 550 میلیارد ریال برآورد هزینه شده است.
خانزادی با اشاره به پیش راه اندازی مخازن روزانه سوخت هواپیما در فرودگاه کیش، گفت: هدف از ساخت این مخازن تامین روزانه مصرف سوخت هواپیما است
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه برای ساخت این مخازن 15 میلیارد ریال هزینه شده است افزود: با ساخته شدن این چهار مخزن در مجموع 360 مترمکعب سوخت ذخیره و مورد استفاده قرار می گیرد.
مخزن هوایی تعادل فشار آب جزیره هم دیگر طرحی است که بالاخره پس از سال ها به بهره برداری می رسد.
خانزادی گفت: این طرح با ظرفیت مخزن 1200 متر مکعبی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال ساخته شده و با هدف بهبود و تامین فشار مستمر آب در شبکه توزیع بهره برداری و هفته آینده عملیاتی می شود.
پیوند دو نیروگاه برق جزیره به یکدیگر با هدف تامین برق پایدار در جزیره دیگر طرحی بود که امروز اجرایی می شود.
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص این طرح گفت: برای تحقق این موضوع 50 میلیارد ریال هزینه شده تا 20 مگاوات برق به شبکه توزیع کیش افزوده شود.
پیوند دو آب شیرین کن جزیره برای تامین 5 هزار متر مکعب آب در روز با هزینه اجرایی 60 میلیارد ریال از دیگر طرح هایی بود که امروز به بهره برداری می رسد.
وي گفت: احداث جزیره مصنوعی با استفاده از مصالح لایروبی در کیش یکی از مهمترین طرح های گردشگری است که قرار است با حجم سرمایه گذاری 15 هزار میلیارد ریال در 3 سال ساخته شود.
خانزادی گفت: این جزیره در 60 هکتار  و با مشارکت بخش خصوصی ساخته خواهد شد.
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: عملیات اجرایی پلاژ جدید آقایان و بانوان  در 4 هکتار ، ساخت گراند هتل 2 جزیره کیش با اعتباری بالغ بر 2650 میلیارد ریال را از ديگر طرحهاي جزيره كيش برشمرد.
وی افزود: هتل میراژ 5 ستاره کیش در هشت طبقه با اعتباری در حدود 4 هزار میلیارد ریال امروز به بهره برداری می رسد.
بازطراحی بازار ماهی فروشان کیش با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال دیگر طرحی بود که عملیات اجرایی آن آغاز شده و ظرف سه ماه آینده تکمیل می شود.
خانزادی  اعلام کرد: کار ساخت معابر فاز هفت شهرک صدف از امروز با اعتباری بالغ بر 3850 میلیارد ریال آغاز می شود.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به جشنواره تابستانی کیش اشاره كرد و گفت: با ارائه کارت های هدیه به مسافران چیزی در حدود 300 میلیارد ریال به صورت مستقیم به چرخه اقتصادی کیش وارد می شود.
قائدیان با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده در جشنواره تابستانی کیش، افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل، با افزایش 8 و نیم درصدی ورود مسافر به کیش مواجه شدیم به صورتی که در این مدت 160 هزار نفر به کیش مسافرت کرده اند و روزانه چیزی در حدود 3 هزار و 550 مسافر به کیش سفر کرده اند.
مدیرعامل شرکت تله کیش هم در این جلسه با ارائه توضیحاتی در خصوص اقتصاد و تحول دیجیتالی گفت: در جزیره کیش تصمیم نهایی بر ارائه بالاترین سطح تکنولوژی در خدمات تلفن همراه گرفته شده است و در این بین افزوده شدن امکانات 4G میزان مخاطبان خطوط تله کیش از 5300 مشترک فعال به 7100 نفر رسیده و درآمد شرکت هم با رشد 42 درصدی مواجه بوده است.
عاشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر تلاش های خوبی که در مناطق آزاد رخ داده است گفت: یکی از مشکلات مناطق آزاد ضعف اختیارات منطقه ای است که ما را در مقایسه با کشورهای حاشیه خلیج فارس دچار عقب افتادگی کرده است.
عاشوری با حمایت از نشست های مشترک مناطق آزاد هرمزگان با مسوولان این استان، این راهبرد را برای توسعه همه جانبه هرمزگان لازم و ضروری برشمرد.
استاندار هرمز گان هم در این نشست با تاکید بر اینکه در استان هرمزگان در صورتی که اختیارات بیشتری به مسوولان داده شود می توان بخش اعظمی از نیازهای اقتصادی کشور را تامین کرد گفت: در جنگ اقتصادی امروز کسی برنده می شود که با اختیارات سازنده استفاده درستی از ظرفیت های منطقه خود به عمل اورد.
همتی بیان کرد: گردشگری یکی از مزیت های استان های مرزی به ویژه هرمزگان است که در منطقه آزادی همچون کیش با کاهش قیمت بلیط ها و تامین هزینه های آن از فعالان اقتصادی می توان گردشگر بیشتری را به جنوب کشور کشاند.
وی راه اندازی مسیر دوخطه راه اهن تهران هرمزگان با رویکرد گردشگری را یکی از طرح های مهمی برشمرد که می تواند فاصله بندرعباس تا تهران را از 18 ساعت به 10 ساعت کاهش دهد که تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های سفر و افزایش حضور گردشگران دارد.
استاندار هرمز گان طرح واگذاری هر یک از جزایر جنوبی کشور به یک استان را موضوعی عنوان کرد که در دست بررسی است تا با کاهش هزینه ها، زمینه های استفاده از ظرفیت های استانی برای ابادانی جزایر را فراهم کنیم.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور آخرین سخنران  هشتاد و یکمین جلسه شورای اداری کیش گفت: اگرچه تحریم ها شرایط سختی را برای کشور بوجود آورده است اما همه این مشکلات فرصت هایی را پیش روی ما گذاشته اند که میتوان با مدیریت خلاقانه، فرصت های خوبی را برای کشور محقق ساخت.
مرتضی بانک افزود: برای رونق بخشی به فعالیت های مناطق آزاد ساز و کار تامین ارز را در این مناطق چند روزی هست که اجرایی کردیم و فعالان اقتصادی این مناطق می توانند کالاهای خود را وارد کشور کنند.
مشاور رئیس جمهور با بیان لزوم ایجادراهبردهای جدید در ماموریت های مناطق آزاد بیان کرد: ارائه سرویس و پکیج های خوب گردشگری و تبلیغات گسترده می تواند پای گردشگران بیشتری را به این مناطق باز کند.
مرتضی بانک ساماندهی آژانس های مسافرتی، استفاده از منابع مالی غیرمستقیم، ورود به بازار پولی و مالی، ایجاد بورس بین المللی در منطقه آزاد کیش، ایجاد پنجره واحد اقتصادی، ایجاد صندوق حمایت و ضمانت، ایجاد اکوسیستم کسب و کارهای فعال در مناطق آزادو توسعه مراکز نوآوری و فناورانه را از مهمترین طرح هایی عنوان کرد که در دبیر خانه در حال پیگیری است تا رونق خوبی به مناطق آزاد وارد شود.
تقدیر از علی خدیور قهرمان دوو میدانی کشورمان و اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتای اندونزی پایان بخش هشتاد و یکمین جلسه شورای اداری کیش بود.

نظر شما