شناسهٔ خبر: 27413006 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

نیاز به عزم ملی برای "حمایت" شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس پارک علم‌وفناوری فارس با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات فناورانه ارائه می‌کنند، ولی در یافتن بازار مشکل دارند، گفت: تامین بازار نیازی است که در عزم ملی دستگاه‌های دولتی تامین می‌شود.

صاحب‌خبر -

قانون-رئیس پارک علم‌وفناوری فارس با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات فناورانه ارائه می‌کنند، ولی در یافتن بازار مشکل دارند، گفت: تامین بازار نیازی است که در عزم ملی دستگاه‌های دولتی تامین می‌شود.

به گزارش قانون به نقل از ایسنا، دکتر فرید مُـرهدف از تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان را تولید فناوری‌های پیشرفته دانست و افزود: بر این اساس تمرکز بر تولید محصولات و ارائه خدمات فناورانه، صادرات این محصولات و کارآفرینی است.

وی اظهار کرد: اگر هدف از راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان این باشد، این اهداف هنوز حاصل نشده است؛ چراکه ایده‌های نوین که تبدیل به محصول می‌شوند در یافتن بازار و مشتری موفق نمی‌شوند.

مر با تاکید بر اینکه شرکت‌ها در بخش یافتن مشتری مشکل دارند، یادآور شد: شرکت‌ها محصولاتی را عرضه می‌کنند، ولی این محصولات باید خواهانی داشته باشند و تاکنون هر اقدامی که در زمینه حمایت از این شرکت‌ها انجام شده، بیشتر در بخش عرضه متمرکز بوده است.

رییس پارک علم و فناوری فارس با تاکید بر ضرورت توجه به بخش تقاضای بازار، خاطر نشان کرد: تحریک تقاضای بازار مستلزم همت ملی است و در این راستا باید همه دستگاه‌های اجرایی، کلیه شرکت‌های فعال مستقر در پارک‌های علم و فناوری را جدی بگیرند و سفارش‌های خود را به این شرکت‌ها ارائه دهند و کمک کنند تا خط تولید ایجاد شود.

وی با اشاره به موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری فارس در صادرات محصولات، یادآور شد: محصولات برخی از این شرکت‌ها در سطح استان کاربردی شده است، ولی نیاز همه شرکت‌ها "حمایت" و "تامین بازار" است.

مر با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم در زمینه ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری، تاکید کرد: اقداماتی که برای این مناطق در نظر گرفته شده است، به خوبی می‌توانست توسط پارک‌ها دنبال شود.

به گفته وی اگر به پارک‌های علم و فناوری اختیارات بیشتری داده و تقویت می‌شدند، نیازی به راه‌اندازی این مناطق نبود.

برچسب‌ها:

نظر شما