شناسهٔ خبر: 27412958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

بحران اقتصادی کشور ناشی از ضعف مدیریت داخلی است

خمین- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تحریم ها و اقدامات آمریکا تنها ۲۰ درصد بر اقتصاد کشور اثر دارد و معضلات اقتصادی کنونی عمدتا به دلیل سوء مدیریت داخلی به وجود آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم رضایی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خمین، اظهار کرد: آمریکا سعی دارد با استفاده از عوامل نفوذی و کسب اطلاعات داخلی ایران و به دنبال آن تحریم ها و فشارهای اقتصادی نظام انقلاب اسلامی را به چالش بکشاند و یا خواسته های خود را بر ملت ایران تحمیل کند.

وی ادامه داد: در وضعیت کنونی آمریکا با تحریم های جدید خود و فشار اقتصادی سعی دارد ایران را به مذاکره وادارد و برجام را در مذاکرات خود بر ایران تحمیل کند، در این راستا ستاد جنگ اقتصادی علیه ایران سازماندهی کرده است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا با تمام توان و قدرت جنگ اقتصادی را علیه ایران به راه انداخته و مسئولان جمهوری اسلامی برای مقابله با این جنگ نیازمند مدیریت و انسجام و عزم و اراده قوی هستند تا سیاست هایی را متناسب با وضعیت کنونی کشور و اقتصاد تدوین کنند.

رضایی خاطر نشان کرد: دشمن در تلاش است که مانع موفقیت ایران در رشد اقتصادی و کاهش محرومیت شود، اما تنها کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در این راستا آمریکا را همراهی می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بانک مرکزی ساماندهی و نظارت بر وضعیت ارزی سکه و طلا و ارزش پول ملی را برعهده دارد، اما بحران های اقتصادی اخیر نشانگر ضعف مدیریت است، به طوری که ظرف دو هفته ارزش پول ملی ۸۰درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: مهمترین و عمده ترین مشکل دولت، مدیریت تمرکزی است و هم گرایی و هماهنگی در پیکره دولت و در بین رده سیاست گذار و مجریان وجود ندارد. عدم همراهی مجریان و مدیران کل با تصمیمات دولت، عامل مهم در عملکرد ضعیف دولت در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی است.

رضایی تصریح کرد: علاوه بر عناصر نفوذی که در سیستم راه باز کرده اند که بحران سازی در شرایط خاص ایجاد می کنند، گروه دیگر منافقان و معترضان در قالب هشت گروه معاند هستند که قصد دارند با ایجاد نارضایتی از وضع موجود، اعتراضات صنفی و درگیری و جنگ داخلی به اهداف خود برسند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور دارای ظرفیت و توان داخلی بسیار برای بهبود وضعیت اقتصادی است و با تکیه بر توان داخلی، نه تنها تحریم ها و فشار اقتصادی دشمن کارساز نخواهد بود، بلکه کشور به لحاظ اقتصادی می تواند در سطح بین المللی و جهانی به شکوفایی برسد، بنابراین نیازمند مدیریت و برنامه ریزی اصولی در این زمینه هستیم.

وی فروش نفت ایران با قیمت ۷۰ دلار، صادرات محصولات غیرنفتی به میزان ۵۰ میلیارد دلار و افزایش تولید بخش کشاورزی را از ظرفیت های مهم اقتصادی عنوان کرد و افزود: خروج از بحران اقتصادی کشور نیازمند و حدت و انسجام و ایجاد روحیه امید در جامعه است و در این زمینه باید از ظرفیت سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بهره گیری شود و این قشر مورد حمایت قرار گیرند.

نظر شما