شناسهٔ خبر: 27412340 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

برانکو: تیم ملی زمان من هفدهم دنیا بود/ استقلال تیم سوم عالی است!

منبع: فارس

برانکو ایوانکوویچ گفت: نمی‌دانم برنامه تیم ملی به چه شکل است و هیچ برنامه‌ای در این زمینه نه به من و نه به باشگاه ارائه نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری قبل از دیدار تیمش با نفت مسجد سلیمان از سری رقابت‌های هفته چهارم لیگ برتر جام خلیج فارس گفت: هفته چهارم لیگ است و مقابل تیم جدید لیگ بازی می‌کنیم. سال قبل پارس جنوبی تیم جدید بود و چقدر خوب عمل کرد و ما را تعقیب می‌کرد.

 

وی ادامه داد: فصل گذشته دیدید که پارس جنوبی چقدر در لیگ برتر خوب عمل کرد و سایه به سایه ما آمد. به این دلیل بازی مقابل تیم جدید لیگ برتری سخت خواهد بود چون حریف بسیار با انگیزه است. مشخصه مهم تیم نفت مسجد سلیمان تغییر سرمربی‌اش است. آنها عبدالله ویسی را آورده‌اند که با استقلال خوزستان قهرمان لیگ شده و بازیکنان جدیدی را هم آورده‌اند و به تیمشان اضافه کرده‌اند. یکی از مشخصات بارز این تیم داشتن بازیکنانی با کیفیت و با تجربه است که بین ۲۵ تا ۳۰ سال هستند و در بهترین سنشان قرار دارند. بازی با چنین تیمی می‌تواند برای ما مشکل‌ساز باشد، همیشه تکرار کرده‌ام که هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم و انتظار برد ساده‌ای مقابل حریف نداریم.

وی ادامه داد: می‌دانیم که حرف ما با انگیزه و محکم خواهد بود و همه کار انجام می‌دهد تا نتیجه بگیرد، ما خودمان را با این آمار که تا به حال گل نزده‌اند، گول نمی‌زنیم چرا که آنها مقابل همه حریفان موقعیت گل داشتند به خصوص در بازی با فولاد که بازی سختی بود. می‌توانم دقیق‌تر بگویم که آنها مثل فولاد تیم بسیار خوبی هستند و بازی سختی با آنها داریم اما به هر حال انگیزه ما مثل همیشه برد خواهد بود و نیاز به تکرار نیست. درباره تیم خودم هم باید بگویم که همه بازیکنان سلامت هستند فقط سیدجلال حسینی مشکل کوچکی دارد که باید ببینیم تا فردا آماده می‌شود یا نه.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اتفاقات روی سکوهای ورزشگاه این تیم و اینکه این مسائل چقدر روی تیمش تأثیرگذار خواهد بود، افزود: من از همینجا از همه هوادارانمان دعوت می‌کنم تا فردا به استادیوم بیایند و ورزشگاه را پر کنند تا تیم خود را تشویق نمایند. مهمترین موضوع هواداران هستند و همه تلاش ما برای آنهاست و افتخار می‌کنیم به هوادارانی که داریم چرا که یار دوازدهم ما هستند و این مسئله را فردا نشان خواهند داد اما به هر حال همیشه سوء تفاهم‌هایی وجود دارد. هرچند که نام پرسپولیس از همه چیز مهمتر است و ما با وحدتی که در ۳ سال اخیر داشتیم، نتایج خوبی گرفتیم. بازیکنان می‌توانند اشتباه کنند اما هواداران می‌دانند که آنها همه توانشان را برای تیم گذاشتند و من به بازیکنانم تبریک می‌گویم و به آنها افتخار می‌کنم. آن چیزی که هواداران ما فهمیدند این است که بازیکنانم ۹۰ دقیقه انرژی گذاشتند و به همین دلیل حتی اگر باختیم آنها را بخشیده‌اند چون می‌دانند که در فوتبال مثل زندگی برد و باخت وجود دارد و بازیکنانم همه توانشان را گذاشته‌اند.

وی در مورد تعطیلی لیگ و بازی با الدحیل و برنامه‌های تیم ملی گفت: نمی‌دانم برنامه به چه شکل خواهد شد چون از برنامه تیم ملی خبر ندارم، تا حالا کسی به ما و باشگاه ما اطلاعی نداده است که خواهد بود یا نخواهد بود، و چه کسی سرمربی خواهد بود یا نخواهد بود.

وی در مورد بازی با الدحیل قطر گفت: شما دیدید که الدحیل و السد قطر چه شروعی امسال داشتند. واضح است که سخت ترین مسابقه ما در این دوره است.

برانکو در مورد اینکه تیم‌های قعرنشین مقابل پرسپولیس ضدفوتبال بازی می‌کنند و حتی وقت کشی می‌کنند تا یک امتیاز بگیرند مثل بزی استقلال خوزستان، گفت: در مورد حرکت غیر ورزشی داور و تیم داوری تصمیم می‌گیرند اما تا زمانی که من در پرسپولیس هستم و تیم پرسپولیس فقط حواسشان مربوط به فوتبال خواهد بود. کارت زرد هم می‌گیریم اما این کارت زردها به خاطر دوئل‌های ورزشی است نه غیر ورزشی. در مورد رفتارهای غیرورزشی هم اختیاراتی است که داوران دارند.

وی افزود: ما بازیکنان مهمی را از دست داده‌ایم اما همچنان صدرنشین هستیم. طبیعی است که تلاش می‌کنیم سخت ترین کار را انجام بدهیم و هم کسب نتیجه کنیم و هم بازی زیبایی برای هوادارانمان ارائه دهیم.

برانکو در مورد اینکه تیم ملی ایران اکنون در رده ۳۲ جهان است و آیا فوتبال ایران شایستگی حضور در چنین رده‌ای را دارد، اظهار داشت: من در این مورد نمی‌توانم نظر بدهم. اما زمانی که من سرمربی تیم ملی ایران بودم، تیم ملی در رده ۱۷ رده بندی فیفا قرار داشت، فیفا هم معیارهای خاص خودش را دارد که اکنون نمی‌خواهم وارد جزئیات آن شوم. طبیعی است که وقتی تیم ملی به جام جهانی صعود کرده در جمع ۳۲ تیم برتر جهان حضور دارد.

خبرنگاری از پندار خمارلو مدیر رسانه‌ای پرسپولیس در مورد اهدای سوپرجام و تکلیف این جام سوال کرد که مدیر رسانه‌ای پرسپولیس گفت: اعضای هیأت مدیره باشگاه پیگیر سوپرجام هستند، پرسپولیس اکنون قهرمان سوپرجام شده است و آقای گرشاسبی هم در جلسه‌ای که با آقای تاج داشت این را گفت. سوپرجام برای ما تمام شده و ما قهرمان این جام هستیم و منتظریم که سازمان لیگ جام قهرمانی را هرچه سریعتر اهدا کند، ما آماده دریافت این جام هستیم. 

در ادامه این نشست خبری، خمارلو درباره بحث جذب ایمن حسین که عکسی از او منتشر شده که لوگوی پرسپولیس روی آن است، اظهار داشت: ما وقتی به بازیکنی پیشنهاد می‌دهیم روی کاغذ A4 نمی‌نویسیم بلکه سربرگ باشگاه روی آن است. اینطور هم نیست که گفته می‌شود بلکه هنوز آقای گرشاسبی چیزی امضا نکرده است.

مدیر رسانه‌ای پرسپولیس در خصوص عوض شدن داور بازی فردا اظهار داشت: ما این مسئله را از نماینده سازمان لیگ پرسیدیم و آنها هم گفتند که اطلاع خاصی در این باره ندارند و شاید بحث رفت و آمد در میان است.

برانکو درباره ایمن حسین تصریح کرد: ما درباره او از سال قبل حرف زدیم و او جوان آینده‌داری است اما اینکه چقدر به درد ما می‌خورد در آینده مشخص می‌شود، اما جایگاه هیچ بازیکنی تضمین شده نیست.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه طی یک مقایسه آماری مشخص شده که عملکرد شفر در تیم استقلال در ۲۵ بازی بهتر از عملکرد برانکو در ۲۵ بازی بوده، افزود: من به شفر تبریک می‌گویم! اما آیا مشخص شده که چه تیمی قهرمان شده است؟! استقلال تیم سوم عالی است اما من الان گریه نمی‌کنم و به این رکوردها توجهی ندارم چرا که برای من مهم پرسپولیس است که قهرمان شود.

در پایان این نشست خبری سرمربی تیم پرسپولیس سالگرد ورود اولین گروه از آزادگان کشورمان را به همه مردم ایران تبریک گفت.

نظر شما