شناسهٔ خبر: 27412339 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی تحول منطقه را رقم می‌زند

R7843/P1377/S6,65/CT11

رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی و عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اتصال بندر چابهار به شبکه حمل و نقل ریلی مهمترین و فاکتور کاهش بهای تمام شده کالا و یک ضرورت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، حسین هاشمی تختی ظهر امروز در جریان بازدید از بندر چابهار اظهار داشت: اتصال بندر چابهار  به شبکه حمل و نقل ریلی مهمترین و فاکتور کاهش بهای تمام شده کالا و یک ضرورت است.

رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از دغدغه های مسئولان بخش دریایی کشور باید رسیدگی به مشکلات، موضوعات بیمه‌ای و تسهیل در فرآیند های دریانوردان باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا به جهت پیگیری مشکلات و دلجویی از دریانوردان آزاد شده از چنگال دزدان دریایی سومالی با سرکشی به منازل 2 تن از این رهاشدگان از نزدیک در جریان آزادسازی، مشکلات و موانع آنان قرار گرفتیم.

خانواده های صیادان از حضور و دلجویی رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی تشکر و قدردانی نموده و این اقدام شایسته دانستند.

حسین هاشمی تختی ضمن بازدید از اسکله های صیادی کنارک از نزدیک با اعضای شورای شهر کنارک دیدار و بر ایجاد زیرساخت های ایمنی در اسکله های صیادی با توجه به ترافیک قابل ملاحظه لنج ها و قایق ها تأکید کرد.

وی به جهت ارتقاء بخش صیادی بعنوان یکی از فاکتورهای اصلی تجارت و اشتغال شهر کنارک خواستار طراحی و توسعه نوین اسکله های مذکور شد.

هاشمی در ادامه بازدید یک روزه از قطعه اول پروژه احداث راه آهن چابهار-ایرانشهر-زاهدان به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی توسعه محور شرق کشور، گفت: ایجاد دسترسی های ریلی در بنادر و اتصال آن به شبکه حمل و نقل ریلی کشور از مهمترین فاکتورهای کاهش بهای تمام شده کالا و ایجاد مزیت رقابتی؛ حائز اهمیت بوده، که سرمایه گذاری دولت همراه با ایجاد مشوق های بخش خصوصی بمنظور ورود و تکمیل کننده این حوزه ضرورت دارد.

 وی تسریع در تکمیل طرح های توسعه ای پسکرانه بندری؛ متناسب با رشد و جهش احداث و تجهیز طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار را امری ضروری دانست.

انتهای پیام/ش

نظر شما