شناسهٔ خبر: 27412227 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

خودروهای ایمن برای از ما بهتران است / رانندگی در آذربایجان‌شرقی حادثه‌ساز است

نصر: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: متأسفانه ایمنی خودروهایمان بسیار پایین است و با توجه به این تفاوت طبقاتی می‌توان گفت ایمنی فقط برای ازما بهتران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از فارس، جواد رحمتی بعد از ظهر امروز در  نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ونقل آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عوامل بسیاری از جمله کیفیت جاده‌ها، ایمنی خودرو، خطای انسانی و دیگر موارد در بحث وقوع تصادفات جاده‌ای مؤثر است، اظهار داشت: به‌تناسب هرکدام از عوامل مؤثر باید زمان و انرژی برای اصلاح و پیشگیری از حوادث گذاشت.

وی بابیان اینکه در آذربایجان‌شرقی رانندگی‌ها حادثه‌ساز بوده و رعایت قوانین به‌خوبی اتفاق نمی‌افتد و باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: متأسفانه وضعیت ایمنی راه‌ها مخصوصاً در حوزه علایم و جاهایی که باید آرام‌سازی شود، راضی‌کننده نیست و حتی در برخی مسیرها به دلیل نبود نور کافی ممکن است باعث تصادف شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: متأسفانه ایمنی خودروهایمان بسیار پایین است و با توجه به این تفاوت طبقاتی می‌توان گفت ایمنی فقط برای از ما بهتران است.

وی در خصوص تأثیر ارتقای فرهنگ رانندگی در جامعه در کاهش تصادفات جاده‌ای خاطرنشان کرد: این موضوعی است که نمی‌توان آن را انکار کرد و باید مورد توجه قرار گیرد.

رحمتی با تأکید بر ارتقای سطوح آموزش رانندگی ادامه داد: با توجه به این موضوع باید مقررات سخت‌گیرانه‌ای برای پیشگیری از تخلفات در نظر گرفته شود.

وی بابیان اینکه البته بزرگراه‌های بسیاری در استان در حال احداث است که بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد، خاطرنشان کرد: هرکسی در حوزه خود وظایفی دارد و در حوزه کاری خود باید پاسخگو بود اما متأسفانه برخی عادت کرده‌اند فقط سؤال می‌پرسند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تعداد پروژه‌های زیادی در بخش عمرانی داریم، اما بحث اولویت‌بندی می‌توانست بسیار خوب اتفاق بیفتد.

وی بابیان اینکه چرا اصرار داریم وقتی سرکار می‌آییم، بگوییم فلان پروژه در فلان تاریخ به اتمام می‌رسد در حالی‌ که مشکلاتی در پروژه وجود دارد، نباید وعده‌های بی‌مورد بدهیم، پول‌هایی که امروز داریم کفاف پروژه‌های موجود را نمی‌‌دهد و باید اولویت‌بندی کنیم.

رحمتی گفت: در مورد ایمنی راه‌ها وسایلی داریم که با هزینه کمتری می‌توان به سرانجام رساند و مطمئناً تأثیرگذاری بیشتری دارد، در اتوبان کسایی و پروژه‌هایی شبیه این پروژه در استان، یکی از دلایل تصادفات آشفتگی‌های ورودی و خروجی است.

وی افزود: باید زمان احداث جاده فاکتورهای اقتصادی و ایمنی در نظر گرفته شود، نباید این‌گونه باشد که چون فلان مسوول اهل فلان شهر است، در زمان تصدی خود یک پروژه‌ای را شروع کرده و تا به امروز پیشرفت آن‌چنانی ندارد و همچنان اصرار بر اتمام کار دارد، باید در ابتدا کارهایی که شروع کردیم، براساس اولویت به اتمام برسانیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: متأسفانه در جاده‌های استان چاله‌های متعدد وجود دارد که نیازمند بودجه‌های میلیاردی نیست و گاهی موجب تصادف می‌شود، باید اکیپ‌هایی برای شناسایی و اصلاح این مشکلات کوچک در نظر گرفته شود.

وی با تأکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها گفت: در این خصوص حتی به راننده خودم تذکر دادم تا قوانین را رعایت کند و البته همه باید این کار را بکنند.

رحمتی خاطرنشان کرد: در همه موضوعات انرژی می‌گذاریم اما پول‌ نداریم، باید اولویت‌بندی کنیم، برای مثال پروژه اهر – تبریز، 5 کیلومتر ابتدایی مهم‌تر از بقیه بوده که مانده و برخی تصادفات در آن محور اتفاق می‌افتد و بر همین اساس باید به اتمام برسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما