شناسهٔ خبر: 27411915 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

خلیل مقدم:

سال آینده تمامی شهرهای چهارمحال و بختیاری از نعمت کتابخانه برخوردار می‌شوند

گروه فرهنگی و هنری- مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۲ شهر استان فاقد کتابخانه است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سال آینده تمامی شهرهای استان از نعمت کتابخانه برخوردار خواهند شد.

صاحب‌خبر -

تا سال آینده تمامی شهرهای چهارمحال و بختیاری از نعمت کتابخانه برخوردار می‌شوند

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، فرهاد خلیل‌مقدم مدیرکل کتابخانه های استان صبح امروز ۲۵ مردادماه در جلسه انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی استان، بیان کرد:نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برای سومین سال متوالی موفق به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان شده است که امسال هفت عنوان کتاب با محوریت امام رضا ( ع) برای سه گروه سنی به عنوان منابع جشنواره معرفی شده است.
وی افزود: سال گذشته ۲۴ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند و امسال تاکنون ۲۶ هزار نفر از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در این جشنواره شرکت کرده‌اند.
خلیل‌مقدم گفت: از مجموع شرکت‌کنندگان در جشنواره ۱۱ هزار و ۲۶۷ نفر از شرکت‌کنندگان مربوط به بخش آنلاین بوده که نسبت به سال گذشته ۹۷.۹۱ درصد رشد داشته است، همچنین بخش مکتوب و آنلاین ۸.۵۸ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: سال گذشته این جشنواره به مدت سه ماه در سطح کتابخانه‌های عمومی استان انجام شد که امسال۴۵ روز بود.
مدیرکل کتابخانه‌های استان در ادامه با اشاره به اینکه ۱۲ شهر استان فاقد کتابخانه است، بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سال آینده تمامی شهرهای استان صاحب کتابخانه خواهند شد.
وی بیان کرد: این اداره کل به تنهایی قادر به احداث کتابخانه نیست بنابراین لازم است از فضاهای بلا استفاده دولتی برای استقرار کتابخانه استفاده شود.
در ادامه فرماندار شهرکرد با اشاره به اینکه ۱۵ کتابخانه نهادی و ۹ کتابخانه مشارکتی در شهرستان شهرکرد وجود دارد، گفت: زیر بنای این تعداد کتابخانه ۱۱ هزار و ۸۱۲ متر مربع با ۱۴ هزار و ۴۹۴ نفر عضو و ۳۳۳ هزار و ۲۸۷ جلد کتاب است.
ارژنگ اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه قرار است سطح زیربنای کتابخانه‌های شهرستان به ۱۶ هزار و ۹۶۸ متر مربع برسد، همچنین تعداد اعضا به ۱۹ هزار نفر و تعداد کتب به ۴۶۰ هزار جلد برسد.
وی افزود: پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز دو کتابخانه بعثت فرخشهر و رودکی شهرکرد انجام شده که امید است عملیات اجرایی آن‌ها هر چه سریع‌تر آغاز شود.
ارژنگ یادآوری کرد: هفت روستای بالای دو هزار نفر جمعیت و چهار شهر این شهرستان فاقد کتابخانه هستند که بسیاری از آن‌ها شرایط استقرار کتابخانه را داراست و باید تلاش کرد مشکل برطرف شود.
انتهای پیام

نظر شما