شناسهٔ خبر: 27411854 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف:

نیازمند تغییر نگاه مردم برای وقف های جدید هستیم

رشت - ایرنا - مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که نگاه عموم مردم در وقف های جدید سنتی است، بر ضرورت تغییر این نگاه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسین سلیمانی روز پنجشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: بیشتر مردم علاقمند وقف برای روضه خوانی هستند که بایستی در حوزه وقف های جدید فرهنگ سازی شود.
وی اشتغال، ازدواج و جلوگیری از آسیب های اجتماعی و مباحث قرآنی را از وقف های مورد نیاز امروز عنوان و اضافه کرد: در اداره های اوقاف مراکز مشاوره درباره وقف های جدید و موارد مربوط به وقف مشاوره های لازم را ارائه می دهند.
سلیمانی در ادامه سخنانش بهره وری از موقوفات را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: بیشتر موقوفات در کشور زمین های کشاورزی است که با این اوضاع نابسامان در حوزه آب، نمی توانیم بهره وری لازم را داشته باشیم.
وی با بیان این که برای بهره وری از موقوفات موجود در کشور بایستی به سمت طرح های اقتصادی برویم، خاطر نشان کرد: بایستی از ظرفیت موقوفات در قالب طرح های دانش بنیان اقتصادی بهره مند شویم.
وی با اشاره به توجه به وقف های مشارکتی اظهار داشت: در این نوع وقف ها نیز بایستی فرهنگ سازی شود که کمک رسانه ها در این بخش موثر است.
سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که اطلس نیات موقوفات از سوی سازمان اوقاف آماده می شود، تصریح کرد: بر اساس این اطلس مشخص خواهد شد که در هر استان، چه موقوفاتی موجود بوده و چه نیازی هم وجود دارد.
وی طرح مهر تندرستی را یکی از طرح های اوقاف و امور خیریه در کشور عنوان و اضافه کرد: در این طرح از محل موقوفات در حوزه بهداشت و درمان برای کمک به بیماران بی بضاعت اقدام می شود.
مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف ، محور فعالیت های این سازمان را فقط در موضوع فرهنگی ندانست و گفت: در زمان حاضر 446 مجموعه موقوفه ورزشی، 133 بیمارستان و هفت سینمای موقوفه در کشور داریم.
ششمین نشست یک روزه اندیشه ورز کارشناسان روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف ناحیه شمال کشور نیز روز گذشته (چهارشنبه) با حضور حجت الاسلام حسین سلیمانی در رشت با حضور مدیران روابط عمومی های تهران، البرز، اصفهان، مرکزی و قم و با هدف بحث و گفت و گو پیرامون مسائل تبلیغی و ترویجی فرهنگ وقف و بیان نقاط ضعف و قوت در حوزه روابط عمومی برگزار شد.
7286/2007

نظر شما