شناسهٔ خبر: 27411328 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه ها برای گردآوری آثار بوعلی سینا پیش قدم شوند

همدان - ایرنا - رئیس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا بر گردآوری آثار شیخ الرئیس بوعلی سینا تاکید کرد و پیش قدم شدن رسانه های استان را برای تحقق این مهم خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله غیاث الدین طه محمدی روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: اصحاب رسانه باید در امر جمع آوری، آماده سازی و معرفی آثار گوناگون این دانشمند ایرانی به جهانیان، بنیاد بوعلی سینا را یاری کنند.
وی با بیان اینکه جهان امروز، همدان را با نام بوعلی سینا می شناسند، گفت: برخی کم کاری ها موجب شده که شخصیت ابن دانشمند را عرب ها و ترک ها مصادره کنند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطر نشان کرد: علم، عقل، ادب، دیانت و استقامت بوعلی سینا برای فرد فرد ملت های جهان الگو است.
آیت الله طه محمدی اظهار داشت: باید زوایا و ابعاد شخصیت اخلاقی و علمی ابن سینا استخراج، شناسایی و برای مردم تبیین شود.
رئیس بنیاد بوعلی سینا اضافه کرد: معرفی و تکریم مفاخر و شخصیت های ممتاز باید در اندازه شایستگی آنها صورت گیرد تا در جامعه اثر بخشی داشته باشد‌.

ا***قانون بوعلی سینا رونمایی می شود
مدیر روابط عمومی و امور بین المللی بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا نیز در این جلسه گفت: متن عربی کتاب قانون تصحیح و چاپ شده است که در روز بوعلی سینا رونمایی می شود.
توکل دارایی اظهار داشت: کتاب قانون توسط دکتر نجفقلی حبیبی برای نخستین بار در کشور تصحیح شده است.
وی با اشاره به اینکه کار تصحیح این کتاب از سال 89 آغاز شد، افزود: قانون بوعلی سینا پنج کتاب است و در این طرح کتاب اول قانون تصحیح و چاپ شد.
دارایی گفت: کتاب دوم قانون نیز در دست تصحیح است و در آبان امسال همزمان با روز جهانی فلسفه رونمایی می شود.
وی اضافه کرد: در روز بوعلی برنامه ای در جهت ادای احترام به مقام شامخ بوعلی سینا با مشارکت دستگاه های فرهنگی، حضور رئیس انجمن مفاخر کشور و جمعی از نخبگان علمی و فرهنگی برگزار می شود.
دارایی همایش طب سنتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی را از برنامه های روز بوعلی سینا اعلام کرد.
یکم شهریور زادروز فیلسوف و نادره دوران شیخ الرییس بوعلی سینا است.
7527/2090

نظر شما