شناسهٔ خبر: 27410358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روحیه انقلابی و فداکاری زنجانیها درطول تاریخ تحسین برانگیز است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روحیه انقلابی و فداکاری زنجانیها درطول تاریخ تحسین برانگیز است .

صاحب‌خبر -

روحیه انقلابی و فداکاری زنجانیها درطول تاریخ تحسین برانگیز استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  زنجان ؛ صالحی امیری درجلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با اشاره به سابقه تاریخی چند هزار ساله استان زنجان گفت :جایگاه استان از دوره فدائیان اسلام تاکنون نشان از سندهای مظلومیت و فداکاری و روحیه انقلابی مردم استان زنجان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور درادامه به مراسم 150 ساله و کم نظیر عزاداری های مردم زنجان اشاره کرد و گفت : در یک نظر سنجی 95/3 درصد مردم زنجان ارادات خود به اهل بیت را زیاد و خیلی زیاد اعلام کرده اند و این سرمایه بزرگی برای این استان است.

صالحی امیری شبکه گسترده و وسیع شورای فرهنگ عمومی در کشور را فرصت خوبی برای فرهنگ سازی معرفی کرد و افزود : پایش فرهنگ عمومی ملی ، منطقه ای ، استانی و شهرستانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار از شهرستان ها این است که داده های پایش های ملی در استان ها تحلیل ثانویه شود تا نقاط ضعف احصاء شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان از استان هایی است که در حوزه فرهنگ عمومی نمره ای بالاتر از میانگین کشوری دارد گفت : این استان در زمینه آسیب های اجتماعی و سایر رویدادهای منفی اجتماعی ، استانی ممتاز ومثبت محسوب می شود .

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فضای مجازی هم اشاره کرد و افزود : 250 هزار کاربر در سال 2000 به 40 میلیون کاربر فضای مجازی در حال حاضر رسیده است که می طلبد فرهنگ استفاده از این فضا تعریف شود که در این فضاها بسیار کم کار شده است.


صالحی امیری ترویج فرهنگ وحدت ملی و فرهنگ انضباط اجتماعی را لازمه امروز جامعه دانست و گفت : استان زنجان به جهت وجود ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار می تواند استان پایلوت در توسعه فرهنگ عمومی باشد.

 

انتهای پیام/ن

 

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در زنجان

نظر شما