شناسهٔ خبر: 27410260 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در دانشگاه سنت لوئیس انجام می‌شود

تجهیز همه دانشجویان به اسپیکر هوشمند رایگان

دانشگاه سنت لوئیس قصد دارد ۲۳۰۰ دستگاه دستیار هوشمند صوتی "اکو" را در اختیار همین تعداد دانشجوی خود قرار دهد تا به سوالات مختلف آنها پاسخ داده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، مسئولان دانشگاه سنت لوئیس واقع در ایالت میزوری آمریکا تصمیم دارند از ترم جدید، اتاق‌های خوابگاه و محوطه دانشگاه را به دستیار صوتی هوشمند "اکو" تجهیز کنند.

آنها فقط برای سوال در مورد آب و هوا نیستند. بلکه توانایی پاسخ به بیش از ۱۰۰ سوال رایج راجع به محل ساختمان‌های دانشگاه، زمان برگزاری کلاس‌ها و رویدادها یا ساعت مجاز استفاده از کتابخانه را دارند.

دانشگاه می‌گوید این اولین بار است که از اسپیکرهای هوشمند برای هر دانشجو استفاده می‌شود. دانشگاه‌های دیگر آنها را تنها در فضاهای خاص، به عنوان مثال سالن‌های اجتماعات قرار داده‌اند یا تنها در صورت درخواست ارائه می‌دهند.

این کار برای دانشجویان هیچ هزینه اضافی ندارد. این سیستم به حساب‌های شخصی دسترسی ندارد یا اطلاعات شخصی دانشجو را جمع‌آوری نمی‌کند.

ضمن اینکه هنوز برخی شک دارند که این کار یک حیله برای کنترل و نظارت دانشجویان باشد، با این حال، برخی از مزایای عملی واقعا وجود دارد. چرا که دانشجویان می‌توانند بدون نیاز به پرسیدن از کسی یا چک کردن وبسایت دانشگاه، از برنامه تمامی کلاس‌ها و دیگر موارد مورد نیاز خود تنها با صحبت با یکی از این اسپیکرهای هوشمند آگاه شوند.

انتهای پیام

نظر شما