شناسهٔ خبر: 27410122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

راه‌اندازی ۳ پایگاه فرهنگی و اجتماعی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در ایلام

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: اساس کار پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در محلات، خانواده سالم و جوان سالم است که در مقابل آسیب‌های اجتماعی بیمه شوند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حشمت‌الله رستمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، ظهر امروز (25 مرداد) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در این پایگاه‌ها برنامه‌های مختلف ازجمله برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با محوریت تقویت جایگاه و بنیان خانواده برگزار می‌شود.

 

وی، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، به‌منظور ارتقای سطح فرهنگ دینی و عمومی مردم و جلوگیری بروز و پیشرفت آسیب‌های اجتماعی در جامعه از ابتدای سال جاری اقدام به راه‌اندازی 3 پایگاه فرهنگی و اجتماعی در سه محله و منطقه شهر ایلام نموده است.

 

حجت‌الاسلام رستمی، افزود: این سه پایگاه در محله‌های خاتمیه، مهرآباد و سبزی آباد شهر ایلام با محوریت، حضور و استقرار روحانیت با داشتن شرایط و صلاحیت‌هایی که در شرح وظایف پایگاه‌ها آمده است، راه‌اندازی شده‌اند.

 

وی، برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد، کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی خانواده، جلسات مشاوره پیش از ازدواج و پس از ازدواج، کارگاه‌های پیشگیری از طلاق، مهارت‌های فرزند پروری، جلسات اوقات فراغت، نشست‌های دینی، آموزش احکام و عقاید دینی را ازجمله برنامه‌های این پایگاه‌ها با اهالی و خانواده‌های هر محله عنوان کرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی بهداشت برای بانوان، برنامه‌ریزی فرهنگی برای جلب مشارکت جوانان، برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی، کتاب‌خوانی، کارگاه‌های ارتقای مهارت‌آموزی برای زنان خانه‌دار را از دیگر برنامه‌های این پایگاه‌هاست.

 

رستمی، با اشاره به اینکه اساس کار این پایگاه‌ها خانواده سالم و جوان سالم است که در مقابل آسیب‌های اجتماعی بیمه شوند، ابراز کرد: این طرح از بر مبنای تفاهم‌نامه میان وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود که انتظار می‌رود سال آینده مناطق بیشتری از ایلام را شامل شود.

 

وی، گفت: دستگاه‌های مختلف ازجمله بهزیستی، شهرداری، بسیج و دیگر نهادهای مرتبط با حوزه فرهنگی و تربیتی در اجرای این طرح بسیار کمک کرده و امید است در اجرا و پیشبرد برنامه‌ها، بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب و تعامل همه فعالان فرهنگی، شاهد رشد و ارتقای سطح فرهنگی جامعه باشیم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، خاطرنشان کرد: این طرح به مدت 5 سال از ابتدای سال 97 تا سال 1402 اجرا می‌شود که هم‌اکنون در 10 استان کشور در حال اجراست و رایزنی‌هایی برای اجرای این طرح در تعداد بیشتری از استان‌های کشور و در هر استانی در مناطق بیشتری که در معرض آسیب بیشتری هستند، اجرا شود.

نظر شما