شناسهٔ خبر: 27409575 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در سایه آمادگی برای عملیاتی جدید علیه داعش در شرق فرات

یک رهبر کرد سوریه: آمریکا هر لحظه ممکن است ما را تنها بگذارد

نیروهای سوریه دموکراتیک آمادگی خود را برای آغاز مرحله سوم عملیات "طوفان جزیره" در شرق فرات با هدف کنترل بر آخرین منطقه تحت اشغال گروه تروریستی داعش آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت سیریا نیوز، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در بیانیه‌ای که در سایت‌های کردزبان منتشر شد، پایبندی خود را به برنامه‌ها و طرح‌هایشان برای تکمیل عملیات نظامی آغاز شده جهت کنترل بر حومه شمالی استان دیرالزور اعلام کردند.

نیروهای قسد در ادامه اعلام کردند: در حال حاضر تمرکزشان در بیرون راندن داعش از آخرین منطقه باقی‌مانده آنها در منطقه شرق فرات است.

بیانیه مذکور چند روز پس از آن منتشر شد که نیروهای قسد حمایت خود را از ائتلاف ضد داعش اعلام کردند.

داعش اخیرا مناطق گسترده‌ای را در سوریه و عراق از دست داده است. در حال حاضر حضور داعش به برخی مناطق در اطراف شهر بوکمال و ساحل شرقی رودخانه فرات در مرزهای سوریه  - عراق محدود شده است.

در بیانیه نیروهای کرد آمده است: پس از آنکه نیروهایی از شهر رقه و حومه آن به صفوف نیروهای قسد پیوستند تشکیل یک تیپ کامل شامل تمامی این گروه‌ها اعلام شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این شبه نظامیان تمرینات نظامی گسترده‌ای را به مدت ۴۰ روز برای استفاده از انواع سلاح‌های سبک و نیمه سنگین و نیز نحوه‌ برخورد با غیرنظامیان در دوره‌های صلح و جنگ دریافت کردند.

در بیانیه یاد شده آمده است: سه تیپ با اسامی شهدا تشکیل شده که شاهد ۸۰۰ شبه نظامی از شهر رقه و حومه آن بودند.

نیروهای سوریه دموکراتیک که شامل گروه‌های کرد و عرب بوده در اکتبر گذشته کنترل خود بر شهر رقه را پس از درگیری‌های چند ماهه با داعش گسترش دادند.

این نیروها کنترل مناطق گسترده‌ای در شمال و شمال شرق سوریه را پس از بیرون راندن داعش از آنجا به دست گرفتند.

از سوی دیگر، آلدار خلیل، یکی از مسؤولان حزب اتحاد دموکراتیک سوریه گفت: آمریکا هر لحظه احتمال دارد ما را تنها بگذارد و از سوریه عقب‌نشینی کند از این رو ما باید به دنبال راه‌ حل‌های دیگر باشیم و به آن به طور کلی اعتماد نکنیم.

وی در همایشی در شهر قامشلی در حومه شمال شرقی حسکه تاکید کرد: نیروهای ما آماده مبارزه با داعش در هر جای سوریه هستند و آماده‌اند با افراد مسلح در ادلب بجنگند به شرط اینکه به عفرین منتقل شوند.

خلیل درباره روابط حزب اتحاد دموکراتیک با طرف روس گفت: روس‌ها تلاش می‌کنند روابط با ما را مثل قبل کنند اما درخواست ما بازگرداندن عفرین به ما حتی با هماهنگی ارتش سوریه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما