شناسهٔ خبر: 27409418 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بوشهر رتبه نخست ابتلای سینوزیت دنیا را دارد

بوشهر- ایرنا- مدیر مرکز ثبت سینوزیت مزمن ومتخصص ایمونولوژی و آلرژی استان بوشهر گفت:حدود 28.4 درصد مردم این استان به بیماری سینوزیت مبتلا هستند که براساس مطالعات و آمارها رتبه نخست دنیا در ابتلا به سینوزیت را دارد.

صاحب‌خبر -

شکرالله فرخی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به راه اندازی مرکز سینوزیت بوشهر افزود: تنفس دالان حرارتی رطوبتی که 9 ماه از سال در استان بوشهر حاکم است می تواند شرایطی فراهم کند که سینوسها دچار التهاب شوند.
وی یادآورشد:سینوسها حفره هایی در میان استخوان های جمجمه و صورت هستند که پر از هواست واگر به هر دلیلی این حفره ها دچار گرفتگی شوند سینوزیت اتفاق می افتد اما بیشترین دلیل این بیماری ناشی از حساسیتهاست و براساس بررسی های انجام شده میزان شیوع حساسیتها در استان نسبت به عوامل حساسیت زا در درون منزل بسیار زیاد است.
فرخی سرماخوردگی، عفونتهای قارچی، آلرژی، عفونتها، ویروسها، باکتریها و انحراف تیغه بینی از دیگر عوامل بروز سینوزیت ذکر کرد.
وی ادامه داد:دومین مرکز تخصصی، درمانی و تشخیصی سینوزیت کشور با چهار میلیار ریال اعتبار در درمانگاه ایثار این استان افتتاح و آماده خدمات رسانی به مردم است.
فرخی اظهارداشت:در این درمانگاه ازجدیدترین دستگاهها و به روز ترین تجهیزات و روشهای درمانی استفاده شده و این مرکز ارتباط مستقیمی با مرکز سینوزیت اروپا دارد.
مدیر مرکز ثبت سینوزیت مزمن ومتخصص ایمونولوژی و آلرژی استان بوشهر گفت: این مرکز با همکاری انجمن آسم و آلرژی اروپا به ارائه خدمات می پردازد.
6047/6045

نظر شما