شناسهٔ خبر: 27409122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم خبر داد

راه‌اندازی کلینیک مشاوره شغلی و کار آفرینی در استان قم /پذیرش دانشجو در ۵۱ رشته

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم با بیان اینکه در استان قم ۵۱ رشته در مهر ماه پذیرش دانشجو دارد از راه اندازی کلینیک مشاوره شغلی و کارآفرینی استان قم برای دانشجویان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد حسن نادری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم، در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه مهارت محور است، گفت: دانشگاه‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند، نسل اول آموزش محور، نسل دوم پژوهش محور و نسل سوم کارآفرین هستند که دانشگاه جامع علمی کاربردی به دانشگاه‌های نسل سوم نزدیک تر است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی با ۴۰۰ هزار دانشجو ۱۰ درصد دانشجویان کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: تا کنون 20 هزار دانشجو از دانشگاه علمی کاربدی استان قم فارغ التحصیل شده اند.

دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم، ادامه داد: دو سوم دانشجویان در مقطع کاردانی و یک سوم در مقطع کارشناسی و تعداد محدودی در کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند، چرا که مأموریت دانشگاه بر تربیت نیروی مهارتی است و معتقدیم اگر کسی توانایی ادامه مهارتی را داشته باشد همان مقطع کاردانی کفایت می کند.

وی  با بیان اینکه در هر کشور حدود 900 واحد جامع علمی کاربردی در حال فعالیت هستند، گفت: در استان قم 18مرکز فعال وجود دارد که در حال حاضر 4 هزار و 500 دانشجو در این مراکز در حال تحصیل هستند که دوسوم مرد و یک سوم را زن تشکیل می دهد.

نادری با بیان اینکه ۱۲رشته برای اولین بار در مراکز استان قم از مهرماه  پذیرش دارد، گفت:  تمام که اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند مطابق با نیاز استان است و مراکز رشته‌هایی را درخواست می‌دهد که به بازار کار نزدیک باشد .

وی در ادامه  به راه‌اندازی کلینیک مشاوره شغلی و کار آفرینی استان قم در راستای فعالیت مراکز علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کلینیک مشاوره شغلی و کار آفرینی به توسعه توان دانشجویان در احراز شغل مناسب کمک زیادی کرده است.

وی با تاکید بر ارتقا سه رکن مدرسان، محتوای درسی رشته‌ها و دانشجوها تصریح کرد: دانشجو باید اطمینان داشته باشد که مدرسان و محتوای درسی، به آینده شغلی اوکمک می‌کند چراکه مأموریت این دانشگاه، تربیت دانش آموختگان آشنا به بازار کار است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم، به دیگر فعالیت های دانشگاه اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و انجمن‌ها و کانون های علمی، فعالیت دبیرخانه دائمی جشنواره قرآن و عترت در قم  از دیگر فعالیت های این دانشگاه در قم است.

نظر شما