شناسهٔ خبر: 27408548 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

رییس پارک فارس اعلام کرد

نیاز به عزم ملی برای "حمایت" و "تامین بازار" شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس پارک علم‌وفناوری فارس با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات فناورانه ارائه می‌کنند، ولی در یافتن بازار مشکل دارند، گفت: تامین بازار نیازی است که در عزم ملی دستگاه‌های دولتی تامین می‌شود.

صاحب‌خبر -

دکتر فرید مُـر در گفت‌وگو با ایسنا هدف از تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان را تولید فناوری‌های پیشرفته دانست و افزود: بر این اساس تمرکز بر تولید محصولات و ارائه خدمات فناورانه، صادرات این محصولات و کارآفرینی است.

وی اظهار کرد: اگر هدف از راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان این باشد، این اهداف هنوز حاصل نشده است؛ چراکه ایده‌های نوین که تبدیل به محصول می‌شوند در یافتن بازار و مشتری موفق نمی‌شوند.

مر با تاکید بر اینکه شرکت‌ها در بخش یافتن مشتری مشکل دارند، یادآور شد: شرکت‌ها محصولاتی را عرضه می‌کنند، ولی این محصولات باید خواهانی داشته باشند و تاکنون هر اقدامی که در زمینه حمایت از این شرکت‌ها انجام شده، بیشتر در بخش عرضه متمرکز بوده است.

رییس پارک علم و فناوری فارس با تاکید بر ضرورت توجه به بخش تقاضای بازار، خاطر نشان کرد: تحریک تقاضای بازار مستلزم همت ملی است و در این راستا باید همه دستگاه‌های اجرایی، کلیه شرکت‌های فعال مستقر در پارک‌های علم و فناوری را جدی بگیرند و سفارش‌های خود را به این شرکت‌ها ارائه دهند و کمک کنند تا خط تولید ایجاد شود.

وی با اشاره به موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری فارس در صادرات محصولات، یادآور شد: محصولات برخی از این شرکت‌ها در سطح استان کاربردی شده است، ولی نیاز همه شرکت‌ها "حمایت" و "تامین بازار" است.

مر با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم در زمینه ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری، تاکید کرد: اقداماتی که برای این مناطق در نظر گرفته شده است، به خوبی می‌توانست توسط پارک‌ها دنبال شود.

به گفته وی اگر به پارک‌های علم و فناوری اختیارات بیشتری داده و تقویت می‌شدند، نیازی به راه‌اندازی این مناطق نبود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما