شناسهٔ خبر: 27408472 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

نقص فنی جاده ملایر همچنان قربانی می گیرد

صاحب‌خبر -

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه نقص فنی جاده ملایر همچنان قربانی می گیرد گفت: در تصادف های این محور امسال چهار تن فوت و پنج نفر مجروح شدند.

سرهنگ رضا عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این جاده فرعی به علت قرار گرفتن در مسیر مکان تفریحی به راهی پر تردد تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: این جاده دارای پیچ های خطرناک و غیر استاندارد، اختلاف سطح با شانه راه و شیب شیروانی بالا است که این عوامل موجب افزایش سوانح واژگونی در این مسیر روستایی شده است.
رئیس پلیس راه استان همدان توضیح داد: شیب شیروانی حاشیه راه حداکثر باید 80 سانتیمتر و به صورت ملایم باشد تا در صورت خروج خودرو از مسیر اصلی، وسیله نقلیه واژگون نشود.
سرهنگ عزیزی افزود: اگر بین مسیر آسفالت و شانه خاکی جاده اختلاف سطح بالایی وجود داشت باید با استفاده از نیوجرسی مسیر را ایمن کرد.
وی با بیان اینکه امسال همه تصادف ها در جاده مرویل واژگونی بودند یادآوری کرد: یک دستگاه سوار پژو پارس روز گذشته در مسیر فرعی مرویل ملایر واژگون شد که در این سانحه سرنشین جلو فوت و راننده مجروح شد.
سرهنگ عزیزی ادامه داد: علت بروز این سانحه فوتی علاوه بر نقص فنی جاده، تخطی از سرعت مطمئنه گزارش شده است.
گفتنی است؛ 114 تن در سوانح رانندگی همدان در سه ماهه نخست سال 96 جان باختند که این آمار در فصل بهار امسال به 93 تن کاهش یافت.
همچنین یک هزار و 884 تن از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه در سوانح رانندگی این استان مجروح شدند که یک هزار و 290 تن از آنها مرد و مابقی زن بودند.
در مجموع در سال 96، حدود 505 تن در سوانح رانندگی درون و برون‌ شهری این استان جان خود را از دست دادند که نسبت به سال 95 با جان باختن 509 تن ، کاهش یک درصدی را نشان می دهد.

نظر شما