شناسهٔ خبر: 27408163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

150 کتابدار آذربایجان غربی برای ترویج مطالعه تلاش می کنند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: 150 کتابدار با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف مردمی در کتابخانه های عمومی این استان خدمت رسانی می کنند.

صاحب‌خبر -

علی فیروز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 77 نفر از این کتابداران مرد و 73 نفر از آنان نیز زن هستند، افزود: هشت نفر از این کتابداران دارای مدرک فوق دیپلم، 99 نفر کارشناسی و 43 نفر کارشناسی ارشد می باشند.
وی اضافه کرد: کتابداران که از سال های دور گذشته نقش گردآوری، سازماندهی و اشاعه اطلاعات را برعهده داشته اند، همزمان با افزایش دانش و بالا رفتن میزان نیازهای اطلاعاتی مردم نقش موثرتری را ایفا می کنند.
وی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی دانشگاه های مردمی هستند، ادامه داد: کتابداران به صورت غیرمستقیم نقش مربی را ایفا می کنند و به عنوان مشاوران امین، رابط بین کتاب و مراجعان به کتابخانه به شمار می روند.
وی با اشاره به اینکه کتابداران به عنوان کارشناسان اطلاع رسان نسبت به تامین نیازهای اطلاعاتی و بروزرسانی آگاهی دارند، بیان کرد: داشتن مهارت های علمی و تخصصی، بخش مهمی از وظایف کتابداران است اما نباید از علاقه و خوش رویی در برخورد با مراجعان غافل شوند.
به گزارش ایرنا در حالی که قبل از دولت تدبیر و امید 66 کتابخانه عمومی در آذربایجان غربی وجود داشت، دولت یازدهم با اولویت قرار دادن توسعه کتابخوانی در مناطق روستایی و محروم، تعداد کتابخانه ها را به 70 باب در این استان رسانده است.
نهاد کتابخانه های عمومی این استان از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم افزار از کتابخانه های مشارکتی حمایت می کند؛ 66 هزار نفر در استان در کتابخانه های عمومی و مشارکتی عضویت دارند که سهم کتابخانه های عمومی نزدیک به 57 هزار نفر عضو است.
7129/3072

نظر شما