شناسهٔ خبر: 27407882 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

یاوند عباسی تأکید کرد:

استخراج مفاهیم مدیریت جهادی از ارزش‌های دفاع مقدس

گروه فرهنگی - مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران باید با روحیه دفاع مقدس به حل مشکلات جامعه امروز بپردازیم گفت: باید مفاهیمی چون مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی را استخراج کنیم و در امور کشور به کار گرفته بگیریم.

صاحب‌خبر -
مفاهیم ارزشی دفاع مقدس به جامعه امروز تزریق شودبه گزارش ایکنا از زنجان، غلامرضا یاوند عباسی در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، اظهار کرد: هدف از تشکیل شورای ترویج ایثار و شهادت، کیفیت‌افزایی در اجرای برنامه‌های این بخش، ایجاد هم‌افزایی و ارتقای بهره‌وری است و باید مرجعیت تحولات مرکزی در استان‌ باشد.
وی به پژوهش‌های میدانی و کتابخانه‌ای در حوزه فرهنگ ایثار در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: کشورها هزینه‌های قابل توجهی را در حوزه فرهنگ صرف می‌کنند، به‌ خصوص این اقدامات در برابر کشوری چون ایران که فرهنگ ایثار و شهادت حیات نظام قلمداد می‌کنند، بسیار است و دشمن نیز همواره در صدد ضربه زدن به این فرهنگ است.
یاوند عباسی انقلاب اسلامی را زلزله‌ای عظیم در دنیا که دنیا خواند و گفت: وقوع جنگ زودرس تحمیلی موجب شد تا عظمت انقلاب زیاد نمایان نشود و در دفاع‌مقدس گم شود و باید در نظر داشته باشیم که تبیین و معرفی مبانی انقلاب اسلامی یک ماموریت مهم شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می‌شود .
این مسئول با اشاره به اینکه استان زنجان به دیار غواصان دریادل مشهور است بیان کرد: باید این شهدا را در قالب تولید آثار مختلف هنری، اجتماعی و فرهنگی معرفی کنیم و باید زاویه دید جدیدی در ارتباط با وحدت‌آفرینی، انسجام‌بخشی و همدلی در برنامه‌ها ایجاد شود.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران یادآور شد: در یادواره‌های شهدا باید روح شادابی ایثار جریان داشته باشد تا با چنین روحیه‌ای به سوی حل مشکلات جامعه برویم و در این ظرفیت ایجاد شده مردم قادر به دیدن مسئولان باشند.
وی با تأکید بر وارد کردن فرهنگ ایثار و شهادت به کانون‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرهنگ ایثار و شهادت تنها منعطف به دوران دفاع‌مقدس شده که یک ضعف به‌شمار می‌رود و باید در لایه‌های مختلف اجتماعی بروز و ظهور یابد.
یاوند عباسی تصریح کرد: از دوران دفاع‌مقدس باید مفاهیمی چون مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی و جوانی‌گرایی را استخراج کنیم و در امور کنونی کشور به کار گرفته بگیریم.
انتهای پیام

نظر شما