شناسهٔ خبر: 27405438 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

ژیمناستیک، امیدوار به حماسه‌سازی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸

ژیمناست‌های ایران در حالی به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ می‌روند که امیدواری بسیار زیادی برای درخشش آنها و حتی کسب مدال وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی در حالی رسماً از روز ۲۷ مرداد با برگزاری مراسم افتتاحیه در شهر جاکارتا آغاز می‌شود که کاروان کشورمان با ۳۷۸ ورزشکار شامل ۲۸۰ مرد و ۹۸ ورزشکار زن به این کشور می‌رود تا این ورزشکاران در ۴۲ رشته با حریفان رقابت کنند.

 

از این ۳۷۸ ورزشکار، ۴ نفر عضو تیم ملی ژیمناستیک هستند؛ تیمی که امیدواری زیادی برای فینالیست شدن آنها و حتی ایستادن روی سکوی مدال وجود دارد، هرچند امکانات هنوز در سطح خوبی نیست و از این بابت، ایران نسبت به سایر کشورهای مدعی شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند.

 

* اعزام ۴ ژیمناست و حضور مجدد کیخا

 تیم ملی ژیمناستیک ایران با سرمربیگری خیرخواه، از سال گذشته تاکنون اردوهای متعددی را در شهرهای مختلف پشت سر گذاشته و به واسطه همین اردوها بود که سرمربی تیم ملی، ۴ نفر از بهترین شاگردانش را برای اعزام به جاکارتا انتخاب کرد. سعیدرضا کیخا، سامان مدنی، مهدی احمدکهنی و محمدرضا خسرونژاد ۴ ژیمناستی هستند با حریفان خود رقابت می‌کنند تا شاید طلسم مدال‌ نیاوردن در این رشته در بازی‌های آسیایی شکسته شود. نام آشنا در بین این چهار ورزشکار، سعیدرضا کیخا است. کیخا که در چند ماه اخیر به واسطه ثبت حرکات جدید شناخته‌تر شده از قبل است، در دوره قبلی بازی‌های آسیایی نیز حضور داشت و تنها ژیمناستی است که تجربه چنین رویدادی را دارد.

 

* هشتمی، بهترین رتبه در ۲۰۱۴ اینچئون

 همانطور که عنوان شد، ژیمناستیک تاکنون هیچ سهمی در مدال‌آوری کاروان ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی نداشته است. ایران در دوره قبلی که مربوط به سال ۲۰۱۴ می‌شود، با ترکیب هادی خناری‌نژاد، سعیدرضا کیخا، ایمان خاموشی، محمدرضا حمیدی و محمد رمضان‌پور در بخش تیمی به مقام هشتمی رسید. همچنین رمضان‌پور در بخش قهرمان قهرمانان در رده شانزدهم، کیخا در خرک حلقه در رده هشتم و خناری‌نژاد نیز در دار حلقه در رده هشتم ایستادند.

 

* امیدوار به حماسه‌سازی

 محمدرضا خیرخواه سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری امیدواری زیادی دارد تا شاگردانش بتوانند نتیجه‌ای خوب و بسیار بهتر نسبت به دوره گذشته کسب کنند. خیرخواه چند روز قبل و در حاشیه بازدید وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی، قول داد که ژیمناست‌های ایران در بازی‌های آسیایی حماسه ساز شوند.

 

* رتبه بهتر از هشتمی، هدف رئیس فدراسیون

 زهرا اینچه درگاهی رئیس فدراسیون نیز درباره پیش‌بینی‌اش از عملکرد ژیمناستیک ایران در جاکارتا گفته است: ملی‌پوشان قصد دارند نتایج تیمی بهتر از گذشته بگیرند و قول می‌دهم عنوانی بهتر از هشتمی را کسب کنند.

 

* برنامه مسابقات

ژیمناست‌های ایران روز ۲۲ مرداد راهی جاکارتا خواهند شد تا خود را آماده رقابت با حریفانی از ۲۲۲  کشور دیگر یعنی چین، کامبوج، هنگ کنگ، اندونزی، هند، ژاپن، قرقیزستان، کره جنوبی، عربستان، مالزی، مغولستان، پاکستان، فیلیپین، کره شمالی، قطر، سنگاپور، سریلانکا ، تایلند، سوریه، چین تایپه، ازبکستان و ویتنام کنند.

 

طبق اعلام ستاد برنامه ژیمناستیک از سوی برگزاری بازی‌های آسیایی، شنبه ۲۷ مرداد تمرین روی پیست اصلی مسابقات انجام می شود، دوشنبه ۲۹ مرداد مسابقات دور مقدماتی در شش اسباب آغاز خواهد شد، چهارشنبه ۳۱ مرداد فینال تیمی برگزار می‌شود، اول شهریور فینال سه وسیله اول (زمینی، خرک حلقه و دارحلقه) و روز دوم شهریور فینال سه وسیله دوم (پرش خرک،پارالل بارفیکس) برگزار خواهد شد.

 

نظر شما