شناسهٔ خبر: 27405186 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

همه باید مشوق نسل جوان در راه اعتلای فرهنگ قرآنی باشیم

گروه فعالیت‌های قرانی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه احیای فرهنگ وقف قرآنی و فرهنگی یک ضرورت است، گفت: همه باید مشوق نسل جوان در راه اعتلای فرهنگ قرآنی باشیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، در مراسم تجلیل از نفرات برتر چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اظهار کرد: ۱۲۳۵ نفر از شهرستان‌های مختلف استان در این مسابقات در رشته‌های حفظ قرائت، حفظ، ترتیل و معارف قرآن کریم شرکت کردند.
وی افزود: در این دوره از مسابقات قرآن کریم در مرحله استانی 61 برادر و 84 نفر خواهر شرکت کردند که در نهایت ۱۹ نفر شامل ۹ خواهر و ۱۰ نفر از برادران در رشته‌های مختلف در مسابقات کشوری که در مهرماه سال جاری در اراک برگزار خواهد شد شرکت می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اضافه کرد: منتخبین استان در تاریخ و زمان‌بندی مشخص‌شده ۲۶ مردادماه به مرحله مقدماتی در شهر مقدس قم و در مرحله نهایی مسابقات با حضور نفرات برتر و راه‌یافته به مرحله نهایی از ۱۰ تا ۲۳ مهرماه در استان مرکزی و با محوریت شهر اراک اعزام می‌شوند.
عزیزی با اشاره به اینکه انتقاد و بیان مسائل بهترین راه برای پیشبرد اهداف و امورات یک ‌نهاد به‌ویژه نهادهای فرهنگی است، عنوان کرد: تمام تلاش در اداره اوقاف و امور خیریه استان برای رفع کاستی‌ها و ارائه برنامه‌های سازنده در راستای ارتقای سطح فعالیت‌ها و آموزش‌های قرآنی است.
وی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی برگزاری مسابقات کشوری، شهرستانی و استانی است و در موقوفات و اماکن متبرکه نیز در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و آموزش‌های قرآنی فعالیت می‌شود و همچنین دوره آموزشی با حضور اساتید مجرب در استان در راستای آموزش و ارتقای سطح کیفی فعالان قرآنی برگزار می‌شود.
عزیزی با تأکید بر اینکه همه باید مشوق نسل جوان در راه اعتلای فرهنگ قرآنی باشیم، گفت: امامزادگان و موقوفات و قرآن کریم سه محور اصلی فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است که لازم است که وقف نیت برای کارها و امورات نیک و ترویج فرهنگ قرآنی نیز بیشتر از گذشته موردتوجه قرار گیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با اشاره به اینکه موقوفات قرآنی در استان ایلام باید احیا شود، اظهار کرد: وقف در زمینه مسائل فرهنگی و قرآنی بسیار مؤثر است و می‌تواند راه گشای مسائل فرهنگی و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باشد.
وی در پایان تصریح کرد: ایجاد زمینه انس هرچه بیشتر با قرآن، نشر و بسط فضای معنوی مسابقات قرآن در محیط جامعه، بهره‌گیری بیشتر از مفاهیم و دستورات الهی در زندگی روزمره و ایجاد شورونشاط قرآنی در بین اقشار مختلف از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات بوده است.
انتهای پیام

نظر شما