شناسهٔ خبر: 27405151 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

گزارش تصویری از نمایشگاه بین‌المللی واقعیت مجازی

رونمایی از تازه‌های واقعیت مجازی در کانادا

سیناپرس: چهل و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی و کنفرانس واقعیت مجازی و گرافیک کامپیوتری با عنوان ACM SIGGRAPH به میزبانی ونکوور کانادا در حال برگزاری است. این نمایشگاه از روز ۱۴ آگوست برابر با ۲۳ مردادماه سال جاری آغاز به کارکرده است.

صاحب‌خبر -

 در این نمایشگاه ۱۶۰ شرکت مختلف از ۱۸ کشور دنیا مشارکت داشته و آخرین دستاوردهای خود را در حوزه گرافیک کامپیوتری، واقعیت مجازی و فناوری‌های نوین و پیشرفته ارتباطی در معرض دید عموم مردم قرار می‌دهند. بازدیدکنندگان از این نمایشگاه امکان تجربه و استفاده از این فناوری‌های نوین را داشته و می‌توانند از دستگاه‌ها و تجهیزات مختلف ارائه‌شده در غرفه‌های مختلف نمایشگاه جلوه‌های ویژه و واقعیت مجازی بازدید و آن‌ها را استفاده کنند

ازجمله بخش‌های مختلف این نمایشگاه می‌توان به نمایشگرهای بزرگ گرافیکی و پخش انیمیشن‌های نسل جدید، سیستم‌های کنترل میله‌ای پرواز که توسط هواپیماهای بدون سرنشین هدایت‌شده و برای بازی‌های واقعیت مجازی مورداستفاده قرار می‌گیرند، آکواریوم‌های واقعیت مجازی به شکل نیمکره، سیستم‌های سینمایی واقعیت مجازی و روبات‌های پوشیدنی قابل‌کنترل اشاره کرد.

ازجمله بخش‌های مختلف این نمایشگاه می‌توان به نمایشگرهای بزرگ گرافیکی و پخش انیمیشن‌های نسل جدید، سیستم‌های کنترل میله‌ای پرواز که توسط هواپیماهای بدون سرنشین هدایت‌شده و برای بازی‌های واقعیت مجازی مورداستفاده قرار می‌گیرند، آکواریوم‌های واقعیت مجازی به شکل نیمکره، سیستم‌های سینمایی واقعیت مجازی و روبات‌های پوشیدنی قابل‌کنترل اشاره کرد.

در حاشیه این نمایشگاه همچنین از نوع اولیه و پروتو تایپ عینک‌های دارای کانون خودکار (a prototype auto focus eyeglasses ) نیز رونمایی شد.

به باور پژوهشگران، آینده دنیای مجازی و علوم کامپیوتری با فناوری واقعیت مجازی گره‌خورده و با کمک این فناوری می‌توان افراد را در شرایط مشابه محیط دلخواه قرارداد. استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی برای تجربه حضور و مشاهده ۳۶۰ درجه‌یک رویداد، دارای اثرات به‌مراتب بیشتری از دیدن همان موضوع روی صفحه نمایشگر رایانه یا تلویزیون است.

از سوی دیگر داستان‌های روایت‌شده با واقعیت مجازی می‌توانند احساسی به‌مراتب قوی در افراد ایجاد کنند. این احساس دقیقاً مشابه حالتی است که فرد در آن موقعیت حضورداشته و امکان دستیابی به این حس توسط متن آمیخته با عکس و حتی ویدئوهای ۳۶۰ درجه به نمایش درآمده روی صفحه نمایشگر وجود ندارد.

به گفته پژوهشگران، فناوری واقعیت مجازی می‌تواند در آینده به‌عنوان یک ماشین انتقال فکر مورداستفاده قرارگرفته و آنچه واقعاً باعث می‌شود مردم به فناوری واقعیت مجازی اعتماد بیشتری داشته باشند این است که آن را به‌طور بهتری درک می‌کنند.

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: xinhuanet

no-alt

روبات‌های پوشیدنی قابل‌کنترل

no-alt

نمایشگرهای بزرگ گرافیکی و پخش انیمیشن‌های نسل جدید

no-alt

استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی برای تجربه حضور و مشاهده ۳۶۰ درجه‌یک رویداد، دارای اثرات به‌مراتب بیشتری از دیدن همان موضوع روی صفحه نمایشگر رایانه یا تلویزیون است.

no-alt

در حاشیه این نمایشگاه همچنین از نوع اولیه و پروتو تایپ عینک‌های دارای کانون خودکار (a prototype auto focus eyeglasses ) نیز رونمایی شد.

no-alt

چهل و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی و کنفرانس واقعیت مجازی و گرافیک کامپیوتری با عنوان ACM SIGGRAPH به میزبانی ونکوور کانادا در حال برگزاری است.

no-alt

آکواریوم‌های واقعیت مجازی به شکل نیمکره

no-alt

سیستم‌های کنترل میله‌ای پرواز که توسط هواپیماهای بدون سرنشین هدایت‌شده و برای بازی‌های واقعیت مجازی مورداستفاده قرار می‌گیرند

لینک کوتاه

نظر شما