شناسهٔ خبر: 27405144 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

فرمانده پلیس‌راه کشور:

یک هزار و 488 نفر براثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند

نصر: فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به آغاز طرح تابستانی پلیس از 24 خرداد ماه جاری گفت: تا به امروز یک ‌هزار و 488 نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند و 37 هزار نفر نیز مصدوم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سردار محمدحسین حمیدی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ونقل آذربایجان شرقی افزود: 60 درصد حوادث رانندگی در30 کیلومتری شهرها رخ می دهد.

وی ادامه داد: آمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای کشور در 2 سال گذشته، 35 هزار نفر است.

سردار حمیدی اظهار داشت: در حدود یک ‌هزار و 880 دستگاه دوربین در جاده‌های کشور نصب‌شده که این تعداد 2 برابر خواهد شد.

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به اینکه میزان بازدارندگی در اعمال قانون راهنمایی و رانندگی پایین است، گفت: اقدامات زیادی از جمله اصلاح قانون پس از 40 سال و بالا رفتن میزان بازدارندگی و هزینه تخلف برای متخلفان چه سازمان‌ها و چه رانندگان، انجام شده اما به این موضوع قانع نیستیم و معتقدیم هنوز بازدارنده نیست.

وی ادامه داد: همزمان با بحث بازدارندگی، باید بحث ارتقاء در حوزه‌های مختلف را در دستور کار قرار دهیم و ضروری است سطح راه‌ها و کیفیت راه‌ها ارتقاء یابد.
سردار حمیدی اضافه کرد: متاسفانه قیمت خودروی ایمن به حدی بالا رفته که قشر متوسط جامعه نمی تواند خودروی ایمن خریداری کند و مجبور است به خودروهای وارداتی و تولیدی ناایمن قناعت کند.

وی با اشاره به هزینه های بالای سفر ریلی و هوایی و افزایش 10 درصدی تردد در جاده های کشور با خودروهای شخصی گفت: مگر می‌شود بدون ایمن‌سازی جاده و خودرو در کنار افزایش میل به سفر با توجه به سیاستگذاری‌ها، توقع داشته باشیم مردم با توصیه، تذکر و راهنمایی رعایت کنند.

فرمانده پلیس راه کشور افزود: در آذربایجان‌شرقی میزان تردد خودرو در جاده های استان 21 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها:

نظر شما