شناسهٔ خبر: 27404646 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهمترین اخبار جهان (7-19)

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان شمار شهدا و زخمی های حمله تروریستی غرب کابل را 48 شهید و 67 زخمی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما ، مهم ترين اخبار و رويدادهاي جهان در 12 ساعت گذشته به شرح ذيل است ...

افغانستان

// سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان شمار شهدا و زخمی های حمله تروریستی غرب کابل را 48 شهید و 67 زخمی اعلام کرد. هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفته است.

سرزمین های فلسطینی

// آغاز بیست و نهمین دور از نشست دو روزه شورای مرکزی فلسطین در رام الله. همزمان با برگزاری این نشست تظاهراتی در رام الله علیه محاصره نوار غزه در جریان است.
// همزمان با بازگشت آرامش نسبی به مرزهای نوار غزه ، رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذرگاه مرزی کرم ابوسالم را باز کرد. این گذرگاه تنها راه مرزی برای انتقال انواع کالا به نوار غزه است .
// سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از ارسال 400 کامیون حامل مواد غذایی به نوار غزه خبرداد و گفت از بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم استقبال می کنیم و از این پس کمک های سازمان ملل از طریق این گذرگاه به نوار غزه ارسال می شود.
// نقض توافق بین رژیم صهیونیستی و فلسطین از سوی تل آویو، مانع ارسال 10 تن نامه و بسته به صاحبان شان در کرانه باختری رود اردن شد.
// جیسون گرینبلات فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح خاورمیانه امضا توافقنامه آتش بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد .

چین

// رییس جمهور چین ماه سپتامبر به روسیه سفر و در یک مجمع اقتصادی شرکت خواهد کرد.

آمریکا

// سخنگوی کاخ سفید از لغو مجوز دسترسی مدیر سابق سیا به اطلاعات طبقه بندی شده و بررسی صلاحیت چند مقام سابق دیگر خبر داد.
// اعضای سنای آمریکا توافق کردند در چند روز آینده درباره بودجه دفاعی، کارآفرینی و بهداشتی آمریکا که بیش از 850 میلیارد دلار است صحبت و درباره آن رای گیری کنند.
// جان برنن مدیر اسبق سیا گفت اقدام ترامپ به لغو دسترسی امنیتی وی، باید همه آمریکایی ها را به شدت نگران کند.
// کاخ سفید اقدام ترکیه را به دو برابر کردن تعرفه های واردات از آمریکا در پاسخ به اقدامات آمریکا علیه واردات کالا از ترکیه محکوم کرد.
// وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد یک شرکت تجاری مستقر در چین و شرکت تابعه آن در سنگاپور و نیز یک شرکت روس و رئیس روسی آن را تحریم کرده است.

عربستان سعودی

// سخنگوی وزارت کشور عربستان در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای امنیتی عربستان مردی را که به نظر می رسید کمربند انفجاری به خود بسته است در شهر البکیریه هدف قرار داد و زخمی کردند.

برزیل

// حزب کارگران برزیل اعلام کرد به طور رسمی نامزدی لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور سابق برزیل را برای انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر برزیل به دادگاه عالی انتخابات معرفی کرده است.

ترکیه

// مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت کشورش آماده است مسایل جاری خود را با آمریکا بررسی کند البته مشروط به اینکه هیچ تهدیدی در میان نباشد.
//­ دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد امیر قطر در سفر به ترکیه از تصمیم این کشور برای سرمایه گذاری مستقیم به ارزش 15 میلیارد دلار در این کشور خبر داد.

نظر شما