شناسهٔ خبر: 27404492 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بانکها روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را تسریع کنند

سید« محمد حسینی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود ارجاع 700 میلیارد ریال طرح اشتغال روستایی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به بانک ها، تاکنون

صاحب‌خبر - سید« محمد حسینی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود ارجاع 700 میلیارد ریال طرح اشتغال روستایی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به بانک ها، تاکنون 40 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
وی با انتقاد از پرداخت ناچیز سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی در استان، اظهار داشت: بانک ها در پرداخت این تسهیلات با وجود در اختیار داشتن اعتبار تعلل می کنند و زمینه نارضایتی مردم و مسئولان را فراهم آورده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: دولت یک و نیم میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی با هدف رونق اقتصاد در روستاها و اشتغال جوانان و جلوگیری از مهاجرت اختصاص داده است.
حسینی افزود: تعلل در پرداخت تسهیلات موجب شده که زنجیره ای از اقدامات برای رونق بخشی به اقتصاد روستایی با کندی مواجه باشدکه باید به این مهم هر چه زودتر رسیدگی شود.
وی اظهار داشت: منابع دولتی برای اجرای طرح های اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری محدود و ناچیز است و دولت با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی منابع مالی قابل اطمینانی برای این مهم پیش بینی کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 2 میلیارد ریال امسال در 28 طرح گردشگری در این استان سرمایه گذاری شده است.
حسینی افزود: ایجاد مجتمع گردشگری، هتل، سفره خانه سنتی و بوم گردی از جمله طرح های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این استان است.
وی اظهار داشت: تنها در سال گذشته 960 میلیارد ریال در حوزه گردشگری این استان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: افزایش این تعداد طرح های سرمایه گذاری در سال جاری حاکی از بازگشت سرمایه مطلوب و اقبال سرمایه گذاران به بخش گردشگری است.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/
انتهای پیام

نظر شما