شناسهٔ خبر: 27402916 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مؤسسه تکنولوژی فدرال زوریخ؛ دانشگاه برتر قاره اروپا

مؤسسه تکنولوژی فدرال زوریخ، یکی از دانشگاه‌های مهم کشور سوئیس است که مرکز آن در شهر زوریخ قرار گرفته‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ، یکی از دانشگاه‌های مهم کشور سوئیس است که مرکز آن در شهر زوریخ قرار گرفته‌ است.

این انستیتو در سال 1854 میلادی پایه‌گذاری و در سال 1855 به عنوان انستیتو پلی تکنیک شروع به کار نمود و در سال 1911 با پذیرش رشته‌های مختلف دانشگاهی، تبدیل به دانشگاه گردید و به نام جدید تغیر عنوان داد.

ساختمان مرکزی آن در قلب زوریخ در سال 1860 میلادی و پردیس «Hönggerberg» در سال 1964 ساخته شده‌ است.

در حال حاضر حدود 17 هزار دانشجو از سراسر جهان در انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ مشغول به تحصیل‌اند و 21 نفر از دانش‌آموختگان این دانشگاه در رشته‌های فیزیک و شیمی مؤفق به کسب جایزه نوبل شده‌اند که در بین آنها شخصیت‌های برجسته‌ای همچون آلبرت اینشتین و ریچارد اف.هک جای دارند.

این دانشگاه در رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، معماری، شیمی، جنگل داری، ریاضیات و علم سیاست اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید.

براساس آمار موجود، بودجه این دانشگاه سالیانه مبلغ 1.36 ملیارد فرانک سوئیس است.

مؤسسه تکنولوژی فدرال زوریخ «ETH» جزو ده دانشگاه برتر جهان است که از لحاظ کیفت تحصیل استاندارد بالایی را کسب کرده است؛ در حالی‌که شهر برن به عنوان پایتخت سیاسی سوئیس به شمار می‌آید، شهر زوریخ نیز به عنوان مرکز تجاری و فرهنگی و علمی سوئیس محسوب می‌شود.

همچنین، به این دلیل که زبان اکثر مردم سوئیس آلمانی است، دانشگاه زرویخ دوره‌های مختلف زبان آلمانی را در تمامی سطوح برگزار می‌کند.

زبان انگلیسی در این دانشگاه در درجه دوم قرار دارد، ولی کلاس‌های این دانشگاه به زبان انگلیسی هم تدریس می‌شود.

دانشگاه زوریخ 8 دانشکده با عنوان‌های دانشکده هنر، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشکده علوم پزشکی، دانشکده دامپزشکی، دانشکده علوم کاربردی، دانشکده الهیات، دانشکده فلسفه و دانشکده حقوق دارد.

دانشجویان این دانشگاه در هنگام تحصیل تنها مجاز به 15 ساعت اشتغال در هفته هستند؛ در فاصله تعطیلات بین دو ترم، مسئولان دانشگاه این اجازه را به دانشجویان خود می‌دهند که شغل تمام وقت داشته باشند.

همه دانشجویان مؤسسه تکنولوژی فدرال زوریخ تنها زمانی اجازه اشتغال دارند که اجازه اقامت نیز داشته باشند.

اقامت برای دانشجویان بین‌المللی سالیانه صادر می‌شود و پس از پایان یک سال تمدید می‌شود.

مبلغ تمدید اقامت برای دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا 85 فرانک سوئیس و برای دانشجویان سایر کشورها مبلغ 142 فرانک سوئیس است.

عملکرد تحقیقاتی قدرتمند این مؤسسه باعث جذب بهترین کارمندان و استادان شده است.

همچنین موقعیت جغرافیایی آن که با پنج کشور مرز مشترک دارد، سبب شده  دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ بیایند، به طوری‌که تخمین زده می‌شود 37 درصد دانشجویان و 70درصد استادان آن از سراسر جهان هستند.

این دانشگاه در دوره لیسانس هیچ آزمون خاصی ندارد و فارغالتحصیلان دبیرستان پس از قبولی در امتحانات می‌توانند در این دانشگاه ثبت نام کنند؛ اما دانشجویان خارجی باید در امتحان ورودی شرکت کنند هر چند دانشجویان برخی کشورهای اروپایی از این قاعده مستثنی هستند.

به همان اندازه‌ای که ورود به این دانشگاه برای شروع آموزش عالی آسان است، فارغ‌التحصیلی از آن سخت و دشوار است.

پس از پایان سال اول دانشگاه، امتحانی کلی از دروسی که در این سال تدریس شده گرفته می‌شود؛ اگر میانگین امتیاز دانشجو پایین باشد او سال اول تحصیل را دوباره پشت سر می‌گذارد؛ حدود 50 درصد دانشجویان در این امتحان رد می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما