شناسهٔ خبر: 27402508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری 
و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان مطرح کرد
بهبود وضعیت خدمت رسانی به مسافران 

گروه شهرستانها: معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: به دنبال بهبود وضعیت خدمت رسانی به مسافران در پایانه های حمل و نقل در استان اصفهان هستیم. علیرضا جعفری در نشست ادواری انجمن‌های صنفی پایانه‌های مسافربری شهرستان لنجان که با حضور فرماندار شهرستان، شهرداران زرین شهر و فولادشهر برگزار شد، اظهار کرد: کیفیت خدمات ارائه شده در پایانه‌های مسافری در شهرستان لنجان به عنوان یکی ازمطالبات مردمی نیازمند ارتقا است. وی با بیان اینکه جانمایی نامناسب پایانه‌های مسافربری در برخی از نقاط هزینه‌های زیادی را به مردم و دولت تحمیل می‌کند، افزود: برای جلوگیری از مشکلات احتمالی باید به مسائلی همچون نیازسنجی‌های بازار، انتخاب موقعیت‌های جغرافیایی مناسب و... برای احداث پایانه‌های مسافربری توجه کرد. جعفری ضمن تشکر از خدمات ارائه شده به مردم در این شهرستان بر بهبود ساختار انتظامی، بهداشتی و تکریم ارباب رجوع در پایانه‌های مسافربری تاکید کرد و گفت:‌ قطعا مردم شایسته دریافت خدمات خوب هستند و از شرکت‌ها و شهرداری‌ها انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات عاجل انجام دهند. وی با اشاره به وضعیت ترمینال زرین شهر افزود: پایانه مسافربری موجود تا زمان بهره‌برداری پایانه جدید نیازمند اصلاحاتی در حوزه انتظامی، نظافت و بهداشت و تکریم ارباب رجوع است. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری با اشاره به وجود وضعیت مشابه در پایانه مسافربری فولادشهر خواستار توجه ویژه به مسائل مطرح شده شد. جعفری برای ارائه مشاوره‌های تخصصی در این سازمان برای ساخت پایانه‌های مسافربری اعلام آمادگی کرد و افزود: دریافت مشاوره و تحقیقات لازم از تبعات و مشکلات احتمالی جلوگیری می‌کند. وی از همکاری صمیمانه و تلاش‌های بی شائبه مسئولان شهرستان به ویژه فرماندار و شهردار زرین شهر و فولادشهر برای افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به مردم تشکر کرد. فرماندار شهرستان لنجان نیز در این جلسه با تایید سخنان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری گفت: وضعیت پایانه‌های مسافربری در شهرستان لنجان باید ساماندهی شود. مهدی صفرخانلو با بیان اینکه برای ساخت و تکمیل پایانه‌های مسافربری این دو شهرستان به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم، افزود: شهرداری‌های زرین شهر و فولادشهر موظف هستند تا زمان بهره برداری از پایانه‌های جدید کیفیت ارائه خدمات به مردم را در این اماکن ارتقا دهند.  وی از برگزاری جلساتی با کانون‌ها و انجمن‌های حمل و نقل مسافر، شهرداری‌ها و سایر مراجع این شهرستان برای تصمیم گیری درباره بهبود وضعیت خدمت رسانی به مردم در پایانه‌های حمل و نقل مسافر خبر داد.
 
معاون رئیس جمهور:
تاریخ دقیقی برای افتتاح راه آهن ارومیه 
مشخص نیست

گروه شهرستانها: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تاریخ دقیقی برای افتتاح راه آهن ارومیه مشخص نشده و در جلسه‌ای که با مسئولان استانی برگزار مي‌شود تاریخ آن تعیین مي‌شود. محمدباقر نوبخت در بازدید از روند اجرایی پروژه راه آهن ارومیه-مراغه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این رابطه پیگیری مجدانه ای انجام شده و خوشبختانه ایستگاه در مرحله افتتاح است. وی افزود: اما قسمتی از آن باقی مانده که در حال تلاش هستند که در روزهای آینده به پایان رسانند تا در روزهای بسیار نزدیک بتوان این طرح را به پایان رسانده و مردم استان به نحو مقتضی از بهره برداری این طرح برخوردار شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قرار است پس از این بازدید، جلسه ای در استانداری برگزار شده و در آنجا روز نهایی افتتاح این طرح مشخص مي‌شود بنابراین چون روز افتتاح آن قطعی نشده از هم اکنون نمي‌توان روز معینی برای افتتاح آن وعده داد. وی تصریح کرد: پس امکانات به صورت پیشرفته تر قابل مشاهده است و چیزی از طرح باقی نمانده است. نوبخت گفت: فعلا نمي‌توان به قطعیت گفت که پروژه راه آهن ارومیه-مراغه در هفته دولت افتتاح مي‌شود اما آنچه به پیشینه این طرح برمي‌گردد، خوشبختانه نسبت به دفعات گذشته که ایستگاه در شرایط بسیار محدودی بوده و پیشرفت فیزیکی ناچیزی داشت اما خوشبختانه زحمات دوستان به اینجا رسیده و امید است بتوان در هفته‌های آینده شاهد بهره‌برداری از آن باشیم. وی در ادامه به موضوع احیای دریاچه ارومیه پرداخت و بیان کرد: موضوع احیای دریاچه ارومیه یکی از وعده‌های دولت  روحانی بود و برای ما هم از لحاظ طبیعی و هم به جهت زیست محیطی موضوع بسیار مهمی است و خوشبختانه در آخرین جلسه‌ای که برگزار شد برای آن اعتباری در سال 97 تعیین شد و بی‌شک همه تعهدات عملیاتی مي‌شود.

جنگل‌های هیرکانی شمال در راه ثبت جهانی

نشست تخصصی ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی با حضور معاون میراث فرهنگی در ساری برگزار شد.به گزارش مهر، سید محمد حسینی مدیر پروژه تدوین پرونده جنگل هیرکانی در نشست تخصصی ثبت جنگل‌های هیرکانی در ساری با بیان اینکه جنگل‌های هیرکانی نگین سبز در منطقه خشک و نیمه خشک است، میانگین پوشش جنگل را در کشور پایین و میانگین بارندگی را یک سوم بارندگی جهان برشمرد.وی قدمت برخی درختان جنگل‌های هیرکانی را بسیار بالا برشمرد و بر لزوم حفظ ژن‌های ارزشمند این جنگل‌ها و درختان تاکید کرد و افزود: نسل بسیاری از گونه‌های درختی در جهان از بین رفته اند و جنگل‌های هیرکانی باقی مانده جنگل‌های ارزشمند و نادر جهان است.حسینی با اشاره به اینکه جنگل‌های هیرکانی یک گنجینه ارزشمند در جهان است بر لزوم پیشگیری از ساخت و ساز و ویلاسازی در حاشیه جنگل تاکید کرد و گفت: ۲۴۰ هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی ثبت جهانی مي‌شود و ردیف بودجه ملی مستقل برای این طرح درنظر گرفته شده است.با ثبت جهانی جنگل هیرکانی، این ذخیرگاه در ردیف دیوار چین، تاج محل،اهرام ثلاثه مصر صخره مرجانی استرالیا و غیره قرار مي‌گیرد.

شرکت‌های هفتگانه نیشکر بدون کار کارشناسی
 آب کارون را مي‌بلعند

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های هفتگانه نیشکر بدون کار کارشناسی آب رودخانه کارون را در بالادست مي‌بلعند و اجازه ورود آب به آبادان و خرمشهر را نمي‌دهند. عبداله سامری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه شرکت‌های نیشکر مقصر اصلی شوری آب هستند، بر عزم دولت برای رفع کامل مشکل آب شهرهای آبادان و خرمشهر تاکید کرد و افزود: به زودی ۷۰ متر مکعب آب از بالادست وارد کارون مي‌شود که همچون مدیریت قبلی، کشاورزان منطقه از این آب بهره‌مند مي‌شوند.وی اظهار کرد: تا ۲۷ مرداد بخشی از خط انتقال آب روستایی به اتمام مي‌رسد و با این کار مناطق منیخ، محمره سنگور و حفار شرقی نیز از آب غدیر برخوردار مي‌شوند.نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن عذر خواهی بابت قطعی‌های مکرر آب تصریح کرد: طرح آبرسانی به سایر مناطق روستایی پس از اتمام این پروژه آغاز مي‌شود.سامری در بخش دیگری از سخنان خود درباره نحوه پیگیری رفع مشکلات صادرات از مرز شلمچه گفت: تنها ۲۵ درصد از مشکلات صادرات از مرز شلمچه مربوط به خرمشهر است و مابقی به نبود مقررات و اراده ای برای حل مشکلات در کشور عراق برمي‌گردد که متاسفانه این موضوعات سبب افزایش تعرفه‌های گمرکی و گرانی شده است.

باز هم دود هور العظیم در چشمان خوزستانی‌ها

دیروز با شروع مجدد آتش سوزی هورالعظیم دود ناشی از حریق به آسمان اهواز رسید و تا ساعاتی دید افقی را کاهش داد.به گزارش تسنیم از اهواز، دود صبحگاهی باز هم مهمان آسمان اهواز شد. این دود که ناشی از آتش گرفتن هور العظیم در شهرستان مجاور اهواز یعنی دشت آزادگان است به آسمان اهواز نیز رسیده و نفس اهوازیان را به تنگ آورده است.با تشدید و مشاهده دود ناشی از حریق هورالعظیم همچنین دید افقی در ساعاتی از روز در اهواز کاهش یافت.چند روزی است که خاموش کردن حریق هورالعظیم متوقف شده و با شروع مجدد آتش سوزی مسئولان استانی باید هر چه سریعتر چاره‌ای برای برطرف کردن این دود برای همیشه تدبیر کنند.تقریبا یک ماهی می‌شود که تالاب هورالعظیم در بخش کشور عراق اسیر آتش شده و دود این آتش در چشم خوزستانی‌ها مي‌رود.خوزستانی‌ها اینبار علاوه بر هوای ناسالم از فلرهای نفتی و ریزگردها باید با دود حریق هورالعظیم نیز بجنگند و مشکل تازه‌ای را تحمل کنند چرا که ظاهرا مسئولان مربوطه راهکاری برای خاموشی آتش هور و نجات مردم از دود آتش سوزی ندارند.

برچسب‌ها:

نظر شما