شناسهٔ خبر: 27402491 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایران در حال پرداخت هزینه مقاومت در برابر امريکا

سخنگوی جنبش انصار الله یمن: ایران هزینه ایستادگی و مقاومت در برابر طرح‌های استکباری آمریکا را پرداخت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن در گفتگو با این شبکه با اشاره به جنایت اخیر ائتلاف متجاوز سعودی در منطقه ضحیان صعده گفت: جنایت کشتار کودکان مدرسه ای در ضحیان، رژیم سعودی و دولت آمریکا را رسوا ساخت. ما به سازمان ملل برای متوقف کردن کشتارها و جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی هیچ امیدی نداریم بلکه در این زمینه به ملت یمن و سایر ملت های آزاده جهان چشم دوخته ایم.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2506569" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2204088/2506569?width=400&height=300"></script></div>

موفقیت موشکی مبارزان یمنی

سخنگوی انصار الله در ادامه خاطر نشان کرد: طرف های بین المللی بیشتر از هر موضوع دیگری درباره پرونده موشک های بالستیک با ما مذاکره می کنند. حمله به فرودگاه ابوظبی یک عملیات موفقیت آمیز بود و در نتیجه این حمله 14 نفر زخمی شدند و خسارت های فراوان در داخل فرودگاه به بار آمد. امارات با احساس خطر در زمینه هدف قرار گرفتن منافع اقتصادی خود قطعا در مواضع و سیاست هایش تجدید نظر می کند، در غیر این صورت باید منتظر خطرات و تهدیدات بیشتری باشد.

ایران قدرتمند است و دارای تمدن و امکانات است
عبدالسلام در خصوص ماهیت رابطه جنبش انصار الله یمن با ایران گفت: ما به ایران به دیدگاه فرقه ای و مذهبی نگاه نمی کنیم، بلکه ما به ایران به عنوان کشوری نگاه می کنیم که در مقابل طرح ها و خواسته های آمریکا ایستاده است و به محور مقاومت کمک می کند و در حال پرداخت هزینه این ایستادگی و مقاومت است. ایران قدرتمند است و دارای تمدن و امکانات است و بیشتر از برخی از کشورهای عربی که دارای فاکتورهای قدرت ایران نیستند، مقبولیت دارد. اما ما شاهد هستیم ایران در حال پرداخت هزینه ایستادگی و مقاومت خود است. ما اهل فرقه گرایی و مذهبگرایی نیستیم و از ایران به خاطر حمایت هایش از ما تشکر می کنیم و خواستار تدوام نقش حمایتی ایران هستیم.

پیشنهاد حضور سفیر شورای عالی سیاسی یمن در تهران

وی افزود یمنی ها در مقابله با طرح آمریکایی و استکباری در منطقه پیشرو هستند، ما در کنار مقاومت لبنان ایستاده ایم و در این زمینه شعار نمی دهیم بلکه سید عبدالملک به صورت آشکار این حمایت را اعلام کرده است. ملت یمن از حمایت از مقاومت لبنان خرسند است و از آن استقبال می کند و سخنان سید حسن نصر الله درباره نبرد ساحل غربی با استقبال گسترده مردمی در یمن مواجه شد. از سوی دیگر من در سفر اخیر خود به ایران و دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، پیشنهاد حضور سفیر شورای عالی سیاسی یمن در تهران را مطرح کردم و وی از این پیشنهاد استقبال کرد و در حال آماده سازی مقدامات برای اعزام سفیر به تهران هستیم. به علاوه شورای عالی سیاسی تحرک دیپلماتیک خوبی در سوریه دارد و تلاش می کنیم تحرکات سیاسی خوبی نیز در عراق داشته باشیم.

مخالفت با تبلیغات رسانه های کشورهای حاشیه خلیج فارس که قصد دارند ایران را دشمن معرفی کنند

سخنگوی جنبش انصار الله یمن گفت ما معتقدیم موضع ایران موضع مقاومت است و موضع ملت یمن در دفاع از آزادی و کرامت و حمایت از مسأله فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی، در درجه اول اعلام هویت ملی یمنی است. اتخاذ این مواضع به این دلیل نیست که ما نماینده ایران هستیم یا از یک طرف مشخص حمایت می کنیم. ما یمنی ها به عنوان یک مسلمان و عرب و به دور از هر گونه فرقه گرایی و مذهب گرایی، موضع مقاومت را انتخاب کرده ایم و به هیچ عنوان تبلیغات رسانه های کشورهای حاشیه خلیج فارس که قصد دارند ایران را دشمن معرفی کنند تأیید نمی کنیم، چنین باوری نداریم و این تبلیغات را صحیح نمی دانیم. یمن دارای موضع حاکمیتی مستقل است و به برقراری روابط مثبت با کشورهای همسایه و همچنین کشورهای اسلامی از جمله ایران، ترکیه، قطر و امارات استقبال می کند.

پناه بردن غیرطبیعی نظام سعودی به دامان صهیونیست ها

وی افزود ما در پاسخ به اعتراض عربستان سعودی به برگزاری روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان گفتیم شما یک روز را در جمعه آخر رجب یا اولین جمعه شعبان و یا هر روز دیگری برای دفاع از ملت فلسطین انتخاب کنید تا ما نیز از تصمیم شما حمایت کنیم. اگر این وعده خود را عملی نکردیم آنها حق دارند بگویند ما فرقه گرا هستیم. ما واقع بین هستیم و از دیگاه انسانی به مسائل نگاه می کنیم و می بینیم که چه طرف هایی و چه محوری از ملت و مسأله فلسطین حمایت می کند و با معامله قرن مبارزه می کند؟ آیا به محور سعودی پناه ببریم تا به آغوش آمریکا و اسرائیل پناهنده شویم؟ محور ائتلاف سعودی حتی برای خود عربستان نیز خیرخواهی نکرده است، عربستان اکنون با مشکلات اخلاقی و اجتماعی و حقوق بشری مواجه است و دلیل آن پناه بردن غیرطبیعی نظام سعودی به دامان صهیونیست ها است. 

نظر شما