شناسهٔ خبر: 27402383 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

همراه با ارائه راه‌ حل‌هایی برای حل مشکل کاغذ عنوان شد

تاکید معاون مطبوعاتی بر اعطای وام به خبرنگاران

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که به زودی وام‌های ۲۰ تا ۱۷۰ میلیونی با کارمزد ۴ درصد به خبرنگاران اعطا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد سلطانی‌فر در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که با اجرای طرح بیمه تکمیلی از ٢٦مردادماه، سه هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند که از مبلغ٨٠٠ هزار تومان حق بیمه تکمیلی، یک سوم آن توسط خبرنگار و دو - سوم آن نیز توسط وزارت ارشاد پرداخت خواهد شد.

او همچنین اظهار کرد که به زودی وام‌های ٢٠ تا ١٧٠ میلیون تومانی با کارمزد ٤ درصد به خبرنگاران اعطا می‌شود.

معاون امور مطبوعاتی همچنین درباره بحران کاغذ که مدتی است گریبان‌گیر مطبوعات شده است، نوشت: ‏کمیته‌های متعددی درحوزه کاغذ تشکیل و این بازار در حال ساماندهی است. در این راستا دو حوزه دیگر را نیز فعال کرده‌ایم؛ یکی تولید کاغذ روزنامه از روزنامه باطله و دیگری حمایت از تولید کاغذ از سنگ  ٢٠هزار تن کاغذ نیز به عنوان دخیره استراتژیک توسط وزارت ارشاد پیش‌بینی شده است.

او اظهار کرد: ‏٧٠ تا ٩٠ هزار تن کاغذ مصرف سالیانه مطبوعات در ایران است که فقط همشهری ٣٠ هزار تن مصرف دارد. مجوز واردات کاغذ را به روزنامه‌های بزرگ داده‌ایم. مشکلات کارخانه چوب و کاغذ مازندران در حال حل شدن است و این ظرفیت به زودی فعال می‌شود.

به گزارش ایسنا، سلطانی‌فر روز سه‌شنبه (۲۳ مرداد) در بخشی از سخنان خود در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه مطبوعات محلی استان تهران از امضای تفاهم‌نامه‌ای برای اعطای وام ۲۰ تا ۱۷۰ میلیونی به خبرنگاران خبر داد اما جزئیات این تفاهم‌نامه و نحوه اعطای وام هنوز اعلام نشده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما