شناسهٔ خبر: 27402302 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ابلاغ خدمات کدینگ دندان پزشکی به مراکز درمانی

رئیس اداره امور دندانپزشکی وزارت بهداشت گفت: تعرفه خدمات کدینگ دندان پزشکی به مراکز درمانی ابلاغ شده است.

صاحب‌خبر -

ابلاغ خدمات کدینگ دندان پزشکی به مراکز درمانی/ همکاری خوب وزارت آموزش و پرورش در زمینه کاهش پوسیدگی دندان دانش آموزانقاسم صادقی رئیس اداره امور دندانپزشکی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در زمینه دهان و دندان موضوع  فرهنگ‌سازی برای  مسواک زدن و داشتن دندان‌های سالم است.

وی بیان کرد: امیدوارم بیمه خاص دندانپزشکی در کشور راه‌اندازی شود تا مشکل گرانی خدمات دندانپزشکی  و مشکل  مراجعه کم مردم برای سلامت دهان و دندان  هرچه سریعتر برطرف شود.

رئیس اداره امور دندانپزشکی وزارت بهداشت با اشاره به تعیین تعرفه‌های دندانپزشکی گفت: کارهای کارشناسی تعرفه دندانپزشکی مانند تعیین خدمات و کدینگ خدمات بررسی و دستورالعمل‌های لازم به مراکز درمانی ابلاغ شده است.

تعامل وزارت بهداشت با آموزش و پروش برای خدمات رسانی دهان و دندان

وی ادامه داد: انجمن علمی دندانپزشکان ایران با همکاری و تعامل وزارت بهداشت برنامه‌هایی را در راستای کاهش پوسیدگی دندان از سنین کودکی در دست اجرا دارد که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش با هدف  همکاری‌های مشترک بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در حوزه دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان به امضاء رسیده است.

صادقی با اشاره به اینکه توجه خانواده‌ها به سلامت دهان و دندان یکی از موضوعات مهم در این زمینه است، افزود: پیش از این ساختار منسجمی در جهت سیاستگذاری‌های مرتبط با حوزه دهان و دندان وجود نداشت که امروزه این اتفاق مهم به وقوع پیوسته و یک ساختاری با حضور وزیر بهداشت و شورای عالی سلامت دهان و دندان کشور در وزارت بهداشت شکل گرفته است و این ساختار طرح تحول نظام سلامت در حوزه دهان و دندان را پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما