شناسهٔ خبر: 27402110 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

اینستاملت:

استیضاح ربیعی کارشناسی یا سیاسی؟ / روایت خواندنی پزشکیان از ماجرای استیضاح وزیرکار و پاسخ به تهمت‌ها / خبرهای ناخوشایند از فساد با وجود ۳۰دستگاه نظارتی درکشور! / انتقال مبادلات ایران به چین و روسیه با آغاز اعمال تحریم‌ها

اینستا ملت، بازتاب فعالیت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شبکه های اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، در صفحه خود در اینستاگرام متن مصاحبه خود در خصوص استیضاح ربیعی در مجلس را منتشر کرد:شائبه ای است که دولتی ها با تیم آقای لاریجانی در مجلس هماهنگ کردند تا آقای ربیعی از دولت کنار گذاشته شود،به عبارت دیگر آقای روحانی هم به رأی آوردن استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رضایت داشت، آیا این طور است؟
اصلا چنین اتفاقی نیست. این از آن حرف هاست. از آقای روحانی چنین کاری را بعید می دانم. اگر نظر به کنارگذاشتن آقای ربیعی داشت چه کاری است که با آبروی یک نفر بخواهد بازی کند.

استیضاح آقای ربیعی کارشناسی بود یا سیاسی؟

از اولش کارشناسی نبود، من که نفهمیدم موضوع استیضاح چیست، همه اش فحش، تهمت، دعاوت، شایعه و افترا بود بنابراین ما مخالف بودیم. روی لج و لجبازی و مطالبات و خواسته های غیرمنطقی بود. به عبارت دیگر استیضاحی نبود که از درونش چیزی برای مردم و جامعه حاصل شود، هیچ پاسخی هم برای افکارعمومی نداشتیم و نداریم. الان عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چه اشکالی دارد؟ وقتی عملکرد وزارت اقتصاد، وزارت جهادکشاورزی، وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و نارضایتی ها را می بینیم اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استیضاح می شود نشان می دهد کارکارشناسی انجام نشد. در مجموع استیضاح خوبی نبود.

آیین نامه مجلس در استیضاح آقای ربیعی رعایت شد؟

خیر، به عنوان عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس می گویم.

لابی گری ها موثر بود که آیین نامه در مسئله استیضاح آقای ربیعی رعایت نشود؟

عدم رعایت آیین نامه از عمد نبود بلکه سوءبرداشت بود.

برخی نمایندگان می گفتند در این اوضاع اقتصادی کشور باید مجلس اقدامی کند تا تغییراتی در کابینه به وجود بیاید، این استیضاح به عنوان نکته مثبت در کارنامه مجلس ثبت شد یا نکته منفی؟

تغییرات در کابینه نباید هدف باشد بلکه باید دنبال تغییرات در معیشت و زندگی مردم بود. بازخوردی که دارم این است که مردم از استیضاح آقای ربیعی راضی نیستند یعنی از ما نمی پذیرند چون مردم دیده نشدند بنابراین قبول ندارند که ما این کار را برای آنها انجام دادیم. افکارعمومی معتقد است در این ماجرا یک بخشی از مجلس با دولت تسویه حساب کرد.

 

 

وی در پستی دیگر اظهار داشت: خبرنگاری جز یکی از سخت ترین مشاغل است و صنعت رسانه در ایران امروز نیازمند حضور جوانان در این عرصه می باشد تا بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند و این صنعت را توسعه بخشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسایل بین المللی و تحریم هایی که علیه کشور وضع شده است ، گفت : اعتقاد من بر این است که برجام اتفاق بسیار خوبی در دولت روحانی بود اما ترامپ در نهایت این برجام را به هم زد و توانست خسارتهایی به کشورمان وارد کند .
او اضافه کرد : برخی معتقدند که در شرایط کنونی باید با آمریکا مذاکره کنیم اما ما در مذاکره با آمریکا به هیچ نتیجه ای نخواهیم رسید . آمریکا یی ها نشان دادند که آدمهای بدعهدی هستند و به قول و قرارهای آنها نمی توان خوشبین بود.
جعفرزاده گفت : مطالبات و شرایطی که آنات به عنوان شروط برای ایران گذاشته اند ، پذیرفتنی نیست.
او ادامه داد : 12 شرطی که برای ایران قائل شده اند به معنای پشت سر گذاشتن 40 سال آرمانهای این نظام و انقلاب است و گزینه ای که باید در برابر این موارد انجام دهیم مقاومت می باشد.
نماینده مردم رشت با بیان اینکه از تحریم باید فرصت بسازیم ، اظهار کرد : باید در این مقاومت ساختارهای اقتصادی نظام جمهوری اسلامی را بسازیم و متاسفانه در برابر تهدیدها ، بخش اعظمی از وزارتخانه های ما برنامه ندارند.
او افزود : زمانی که آمریکا جلسه اتاق جنگ خود را در خزانه داری تشکیل می دهد ما نیز باید به اهمیت شرایط پی ببریم .

جعفرزاده اضافه کرد:مقاومت در عرصه بین المللی تنها راهی است که داریم اما این مقاومت در داخل کشور نباید مختص مردم باشد و دولتمردان ریاضتی نکشند و فقط ریاضت برای مردم باشد این انصاف نیست.

او در بخش دیگری از سخنانش به مباحث استانی اشاره کرد و گفت:در ابتدا با انتصاب دکتر سالاری به عنوان یک استاندار غیربومی بر گیلان مخالف بودم اما پس از تایید وزارت کشور همه وظیفه داریم که با ایشان همراه شویم و سوابق کاری آقای سالاری هم نشان داده است که وی در استانهای دیگر فرد موفقی بوده اند .

جعفرزاده ادامه داد : یکی از دلایل عقب ماندگی استان گیلان اختلافات و تعارض نظرات بوده اما باید همگی تلاش کنیم که برای توسعه استان این تعارضات را کنار گذاشته و ید واحده باشیم.

 

 

جعفرزاده همچنین تصاویری از همایش مسئولین ایثارگران دستگاه های اجرایی استان گیلان و مراسم قدردانی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گیلان منتشر کرد.

 

 

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، ویدیویی از اظهاراتش در جلسه استیضاح وزیر کار و رفاه منتشر کرد. وی مطرح کرد:

در اینکه گفتند نمایندگان لابی کردند و پول گرفتند چه کسانی را زیر سوال می‌بریم؛ یعنی اگر من به آقای ربیعی رای دادم پول گرفتم؟!!؛ متاسفانه جوی راه انداخته‌اند که اگر استیضاح رای نیاورد حیثیت مجلس از بین می‌رود؟!!

حیثیت مجلس زمانی از بین می‌رود که با جو و فشار بخواهد رای دهد؛ به حق باید رای داد نه با جوسازی، انگ‌زدن، تهمت‌زدن به همدیگر؛ کدام نماینده پول گرفته است؛ نمایندگانی که می‌گویند برخی پول گرفته‌اند اگر اثبات کنند باید آنها را از مجلس اخراج کرد

این حرف را از تریبون مجلس مطرح کردن و خوراک عده‌ای رسانه قرار دادن منصفانه نیست
تهمت را نباید از پشت تریبون مجلس گفت. ما مسلمان هستیم به خدا و آخرت اعتقاد داریم؛ چرا به همدیگر تهمت می‌زنیم؟

حضرت علی می‌فرماید" بین حق و باطل چهار انگشت بیشتر فاصله نیست"، حق می‌گوید دیدم، باطل می‌گوید شنیدم؛ ما بر اساس شنیده‌ها می‌خواهیم رای دهیم؟!!

نباید گفت گه اگر رای ندهید اعتبار مجلس از بین می‌رود بعد هم بگوییم که برخی پول گرفتند که این کار را کردند؛ زندگی من معلوم است و زندگی برخی نیز معلوم است اگر دنبال پول، مقام و قدرت بودیم که خیلی حرف ها را نمی‌زدیم؛ چرا باید چنین اظهاراتی از تریبون مطرح شود؟!!

 

 

این نماینده مجلس همچنین در خصوص اتهامات وارده به وی از سوی یکی از نمایندگان در صحن مجلس، توضیح داد:

 کدام یک از این آقایون حاضر است اجازه بدهد که از وضعیت زندگی‌اش فیلم بگیرند و آن را به مردم نشان دهند؟ من حاضر هستم هر خبرنگاری و از هر جایی از زندگی من و فرزندانم فیلم بگیرد و منتشر کند.

آیا دیگران نیز جرات دارند خانه، فرزندان، زندگی خود و حتی افرادی که اطرافشان حضور دارند، را نشان دهند؟ بیایید نشان دهید که بچه‌های من، برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌های من چگونه زندگی می‌کنند و چند نفر از برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌های من بیکار هستند؟

من چهار فرزند داشتم که یکی از آن‌ها فوت کرده است و سه فرزند دیگر دارم. همچنین سه نوه دارم که به زودی چهار نوه می‌شوند.

یکی از فرزندانم مدرک PHD فیزیک خود را با معدل بالای هفده از دانشگاه شریف اخذ کرده و اکنون عضو هیات علمی دانشگاه سهند است. یکی دیگر از فرزندانم در حال گذراندن پایان‌نامه در مقطع PHD در رشته برق کنترل است که بورسیه خارج بود ولی اکنون در ایران است
دخترم نیز مدرک کارشناسی ارشد شیمی خود را از دانشگاه شریف اخذ کرده و کارمند جم است که این همه داد و بیداد کردند!! دخترم حدود شش سال پیش کارمند جم شده و حدود چهارمیلیون تومان حقوق دریافت می‌کند. ایشان نه رئیس است و نه عضو هیئت مدیره، آیا این شغل دختر من خارج از عرف است؟!!
کسی که این گونه سخن می‌گوید و عدالت و انصاف را رعایت نمی‌کند آیا باقی حرف‌هایش هم می‌تواند درست باشد؟ من باور نمی‌کنم. علت حرف زدن من در مجلس نیز به این دلیل بود که جوّی در مجلس راه انداخته بود که منصفانه و به حق نبود

من خیلی راحت حرف‌هایم را می‌زنم و اگر قرار باشد، شیشه‌ای بشکند، آن شیشه برای من نیست. از نظر زندگی، خودم را خوب می‌شناسم. من اگر حرف نزنم و بروم جراحی قلب را ادامه بدهم با همین تعرفه‌ها ماهیانه پانصد تا ششصد میلیون تومان درآمد کسب می‌کنم. اگر بخواهم از بیمار هم پول بگیرم و جراحی کنم، میزان پول دریافتی من سر به فلک می‌کشد که انصاف نیست.
 

 

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت و رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس، در توضیح تصویر زیر یادداشت کرد: این اسب قرار است از گچساران برود و در مسابقات ملی و بین المللی شرکت کند.

حدود یکماهه تو گرما سر پاست.ورودی شهر دوگنبدان پارک جنگلی. آقایان محترم مدیرکل محترم منابع طبیعی. مدیرکل محترم جهاد. معاون محترم استاندار. مدیرکل محترم تربیت بدنی. شهردار محترم و فرماندار محترم تشریف ببرید وضعیت باشگاه را ببینید. قطعا این محیط فضای ورزش باشد بهتر از فضای آلوده اطراف است. منتظر اقدام شما هستیم.

 

 

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، از حضورش در  شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان نوشت.

امیرخجسته پنجشنبه 18 مرداد در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان که با حضور عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشوربرگزار شد ، با اشاره به وجود 30 دستگاه نظارتی در کشور گفت: دیوان محاسبات مبارزه با فساد را در رأس امور قرار دهد. 
وی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات و کمیسیون اصل 90 بازوی نظارتی مجلس هستند، افزود: 30 دستگاه نظارتی داریم اما از دستگاه‌های نظارتی راضی نیستیم.
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مبارزه با فساد و رانت مطالبات مردم است و مجلس، قوه قضائیه و دولت باید ورود کنند و مبارزه با فساد را در رأس امور قرار دهند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز دیوان محاسبات مشاور مدیران شده است‌، اظهار کرد: دیوان محاسبات مشاور باشد و به مدیران راهکار بدهد.

امیرخجسته با تأکید بر اینکه شفاف‌سازی باید در رأس کار باشد، از دیوان محاسبات خواست سراغ دانه‌درشت‌ها و غارتگران بیت‌المال باشد. 

 

 

سیدفرید موسوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، پست زیر را در اینستاگرام شخصی اش به اشتراک گذاشت.

 

 

علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمینه‌ای برای مذاکره ایران و آمریکا وجود ندارد، گفت: جمهوری اسلامی بزرگ‌تر از آن است که تحریم‌ها تاثیری بر تغییر سیاست‌های آن داشته باشد.

علاءالدین بروجردی اظهار کرد: تصور من این است که ما به هیچ وجه شرایط مذاکره با آمریکایی‌ها را نداریم. ما در طول چهار دهه گذشته به صورت موضوعی با اذن رهبری با آمریکایی‌ها مذاکره کردیم، مثلا در عراق، آمریکایی‌ها خیلی درخواست کردند که برای کاهش بحران عراق با آنها مذاکره داشته باشیم و ما این را نمی‌پذیرفتیم اما رسما یادداشت دادند و درخواست کردند و این جزو اسناد وزارت خارجه است. نهایتا ما پذیرفتیم و سه دوره برای بحران عراق مذاکره کردیم.

وی با بیان اینکه سیاست شناخته شده آمریکایی‌ها در روابط دوجانبه با ایران سیاست خصمانه‌ای است، یادآور شد: این سیاست همچنان ادامه دارد و هیچ زمینه‌ای برای آغاز مذاکره #با آمریکا از نظر من وجود ندارد.

این نماینده مجلس درباره گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور و اظهارات مطرح شده در حوزه سیاست خارجی، اظهار کرد: آقای روحانی نقطه نظرات‌شان را مطرح کرد و من فکر می‌کنم خود آقای روحانی با توجه به مجموعه مواضع آمریکایی‌ها، خروج آنها از برجام و اعمال تحریم‌ها به هیچ وجه معتقد نیست که در مقطع فعلی زمینه‌ای برای مذاکره با آمریکا وجود دارد.

بروجردی با بیان اینکه ایران در طول چهار دهه گذشته علیرغم اعمال بسیاری از تحریم‌ها با آمریکا مذاکره نکرده است، گفت: نهایتا اعمال تحریم‌ها باعث می‌شود حجم مبادلات ما به چین و روسیه منتقل شود و ارتباطات‌مان با آنها افزایش یابد، این یک فرمول شناخته شده است. جمهوری اسلامی بزرگ‌تر از آن است که تحریم‌ها تاثیری بر تغییر سیاست‌های آن داشته باشد. ما سومین کشور در دنیا به لحاظ تعداد همسایگان و ارتباطات دریایی هستیم و شرایط‌مان برای مدیریت تحریم آن هم تحریم‌های آمریکا و نه تحریم‌های جهانی و سازمان ملل خیلی ساده است.

وی در پایان اظهار کرد: آمریکا یک کشور متخلف در ارتباط با مجموعه مقررات بین‌المللی است که از جمله این تخلفات می‌توان به موضوع برجام و قطعنامه شورای امنیت اشاره کرد و اگر ما زمانی بخواهیم با آمریکا مذاکره کنیم حتما این کار را از موضع قدرت انجام خواهیم داد.

 

 

وی همچنین با انتشار ویدیویی از حضورش در منزل شهید صارمی به مناسبت روز خبرنگار خبر داد.

 

 

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس، در صفحه خود عنوان کرد: روسای قوا و مسئولین و نمایندگان همپای مردم غیرتمند ایران باید حمایت از کالای ایرانی را سرلوحه اقدام خود قرار داده و به همه اثبات کنند ایران و ایرانی هرگز در مقابل تحریم سرخم نمی کند. در یک کلام هرگز ایران نمی بازه.

 

 

احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار پستی یادداشت کرد: نظام مقدس جمهورى اسلامى ٤٠ سال است که با تمام ابرقدرت هاى شرق، غرب و مزدوران آنها دست و پنجه نرم میکند. استکبار جهانى در شاخه های نظامى و سیاسى ⁧‫شکست خورده‬⁩ و مطمئن باشید قدرت فلج کردن اقتصادى ملت مارا نخواهد داشت و یقینا ایران نمیبازد.

 

 

 

سیدصادق طباطبایی نژاد نماینده مردم شهرهاى اردستان ، زواره و مهاباد درمجلس شوراى اسلامى، تصاویری از افتتاح خانه تنیس اردستان و حضورش در برنامه تلوزیونی خانه ملت منتشر کرد.

 

 

على اصغر یوسف نژاد نماینده مردم سارى و میاندورود در مجلس، پست زیر را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت.

 

 

قاسم احمدی لاشکی نماینده شهرستان های نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس، نیز در رابطه با هشتگ "#ایران_نمیبازه" نوشت: تحریم اقدام تازه ای نیست، ایرانی تازه به دوران رسیده نیست. دولت و ملت همراه باشند، با اتکا به توانمدیهای داخلی و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی، در عرصه بین المللی همچنان سرافراز خواهیم ماند. ایران نمیبازه.

 

 

وی همچنین تصویری از حضورش به همراه امیر سیاری در  مراسم اختتامیه مسابقات بین المللی غواصی عمیق بندر نوشهر منتشر کرد.

 

 

با انتشار پستی خبر داد: قرارداد بین مالک خونه‌به‌خونه و شهرداری بابل امضاء شد.

به گفته حسین نیازآذری در جلسه‌ای که شامگاه امروز در منزل آقای حسن زاده مالک باشگاه خونه‌به‌خونه با حضور معاون سیاسی استاندار، مدیرکل امورشهری استانداری، فرماندار و شهردار بابل تشکیل شد، مقرر گردید ضمن حمایت از مصوبه شورای اسلامی شهر بابل، تیم فوتبال خونه به خونه در بابل بماند و همه‌جانبه توسط مسئولین شهرستان و استان #حمایت شود.

نیازآذری با انتقاد از کم‌لطفی‌های صورت گرفته علیه این باشگاه در مراجع فوتبالی کشور٬ تصریح کرد در این نشست صورتجلسه‌ای امضاء شد تا همه نوع حمایت در پاسخ به مطالبات بحق جوانان بابلی از تیم خونه‌به‌خونه صورت گیرد.

نماینده بابل با تشکر از مساعی مساعد استاندار مازندران و مسئولین شهرستان ابراز امیدواری کرد که با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی و اعتباری از این باشگاه حمایت شود.

نیازآذری ضمن تشکر از شورای اسلامی شهر بابل و مالک باشگاه، با اعلام اینکه امکان قانونی مشارکت یکی از سازمان‌های شهرداری برای خرید ۴۹ درصد سهام باشگاه خونه‌به‌خونه وجود دارد، تمهیدات حقوقی و اعتباری فوری برای حضور قدرتمندانه تیم در رقابت‌های فصل جاری فراهم شود.

 

 

غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس،در توضیح تصویر زیر نوشت: اخذ دستور وزیر در خصوص انتقال بخشی از پساب تهران به دشت ایوانکی.

 

 

محمد دامادی نماینده ساری و میاندرود در مجلس، با انتشار پستی از گفتگویش با روزنامه آرمان امروز خبر داد.

 

 

دامادی همچنین تصویری از ملاقات مردمی اخیر خود منتشر کرد.

 

 

مهرداد لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس، تصاویری از نشست اش خبرنگاران و اصحاب رسانه بمناسبت روز خبرنگار، جلسه اش با مدیرکل روستایی استانداری
در خصوص دهیاری ها و تسهیلات اشتغال روستایی و همچنین تصاویری از جلسه کارگروه منطقه آزاد و مناطق ویژه اقتصادی به اشتراک گذاشت.

 

 

مهدی سنایی نماینده پیشین مجلس و سفیر کنونی ایران در روسیه، در جدیدترین پست اینستاگرامی اش یادداشت کرد: دیروز بین دو ملاقاتی که با معاونین وزارت خارجه روسیه داشتیم،خود را به مراسم بدرقه شادروان جهانگیر دری ایرانشناس ایرانی تبار روسیه رساندم که در ۸۷ سالگی درگذشت.پیکر وی را پس از مراسم بدرقه برای سوزاندن منتقل کردند.در روسیه بنا به انتخاب شخص یا خانواده اش جنازه را می سوزانند یا دفن می کنند. برای مراسم خانواده اش و جمعی از ایرانشناسان و دوستانش حضور داشتند. پسرش هم از آمریکا آمده بود.

جهانگیر دری سرنوشت عجیبی دارد؛ مادرش روس بوده، پدرش از خراسان نماینده مجلس بوده و با قوام السلطنه بعد از جنگ جهانی دوم در سفر معروفش به شوروی همراه می شود و بعد هم این نماینده مجلس به عنوان رایزن سفارت در دهه پنجاه میلادی در مسکو مشغول و خانواده و فرزندش جهانگیر هم همراه وی در سفارت مقیم می شوند. پدر جهانگیر در مسکو فوت میکند و او با مادرش میمانند و همین آغاز راه جهانگیر دری برای تبدیل شدن به یک ایرانشناس برجسته است که طی نیم قرن در معرفی ادبیات معاصر ایران به جامعه روس زبان بسیار خدمت کرد.
با وی در زمستان سال ۱۳۷۷ در مسکو آشنا شدیم و دوستی ما حفظ شد، دو سال پیش از شخصیت وی تجلیل کردیم و آخرین بار وی را در اجرای برنامه ارکستر سمفونیک تهران در مسکو حدود یک ماه پیش دیدم.

 

 

نظر شما