شناسهٔ خبر: 27401861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

180 انشعاب غیرمجاز آب در روستاهای باشت شناسایی شد

امین محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:این افراد برای آبیاری درختان خود به صورت غیرمجاز از آب آشامیدنی استفاده می کردند..وی تصریح کرد: لیراب،دره

صاحب‌خبر - امین محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:این افراد برای آبیاری درختان خود به صورت غیرمجاز از آب آشامیدنی استفاده می کردند..
وی تصریح کرد: لیراب،دره باشت،چالموره،پشت کوه، آبدهگاه از جمله روستاهای باشت است که انشعاب های غیرمجاز در انها شناسایی شده است.
رئیس اداره آب و فاضلاب زوستایی باشت گفت: پلمپ و تبدیل این انشعاب ها به مجاز هم اکنون در حال انجام است و کار شناسایی انشعاب های غیرمجاز در دیگر روستاها ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر 2 دستگاه تانکر ،کار آبرسانی سیار به روستاهای باشت را انجام می دهد، افزود: با توجه به کاهش آب بیشتر چشمه ها در آخرین ماه سال زراعی به 2 دستگاه تانکر دیگر برای آبرسانی سیار نیاز است.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باشت ابراز داشت: 30 روستا در مناطق مختلف باشت به دلیل کاهش بارندگی و تداوم خشکسالی با تانکر آب رسانی می شود.
محمدی افزود: 60 درصد از چشمه‌های تامین آب روستایی این شهرستان به دلیل کاهش بارندگی کم آب شده است.
وی تعداد چشمه‌های تأمین آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان را 23 حلقه اعلام کرد.
محمدی ادامه داد: کوه دهک، تنگ تیز، تکیه، مهدی آباد از جمله روستاهای باشت هستند که با تانکر آبرسانی می‌شوند.
وی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان از سفره‌های زیر زمینی و چاه‌های عمیق و نیمه عمیق تأمین می‌شود که در فصل تابستان این چشمه‌ها و چاه‌ها کم آب شده و نیاز به آب‌رسانی سیار دارند.
محمدی گفت: 500 کیلومتر شبکه توزیع آب در روستاهای این شهرستان وجود دارد.
آب روستاهای باشت از 116 ایستگاه پمپاژ و 55 مخزن آب تأمین می‌شود.
سه هزار و 500 مشترک زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی این شهرستان قرار دارند.
شهرستان 24 هزار نفری باشت دارای120 روستا است.
8143/1662
انتهای پیام

نظر شما