شناسهٔ خبر: 27401317 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کوتاه از جهان

صاحب‌خبر -

پایان روند خروج شورشیان مسلح سوری از درعا

اسپوتنیک: سخنگوی وزارت خارجه روسیه از پایان روند خروج شورشیان مسلح سوری از استان درعا خبر داد. «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که آخرین گروه از نیروهای مسلح سوری به همراه خانواده‌هایشان از درعا خارج و به سمت شمال این کشور حرکت کردند. وی افزود: وضعیت در سوریه با یک روند مداوم به سمت بهبودی پیش می‌رود.

کشته شدن یک تظاهرکننده عراقی در بصره

روسیا الیوم: منابع امنیتی عراقی از کشته شدن یک تظاهرکننده در جریان تظاهرات دیروز (چهارشنبه) در بصره خبر دادند. ساکنان استان بصره عراق دیروز در نزدیکی میدان نفتی غرب القرنه۲ در منطقه عزالدین سلیم بار دیگر تظاهرات کرده و خواهان ایجاد فرصت‌های شغلی و ارائه خدمات به مردم شدند. در همین راستا، دیده بان حقوق بشر عراق اعلام کرد که یکی از تظاهرکنندگان به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شده است. دیده بان حقوق بشر عراق از دولت خواست جلوی حمله نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان را بگیرد.

تهدید امنیت کارکنان صلیب سرخ افغانستان
 توسط طالبان

بی‌بی‌سی: طالبان با نشر اعلامیه‌ای از بی‌تفاوتی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به اعتصاب زندانیان پلچرخی کابل انتقاد کرده است. در این اعلامیه آمده که حفاظت از حقوق اولیه و انسانی زندانیان بخشی از وظایف کمیته صلیب سرخ است که به آن هیچ توجهی صورت نمی‌گیرد. طالبان گفته تعهد امنیتی‌شان را نسبت به صلیب سرخ لغو کرده و امنیت جان و مال آنها را ضمانت نمی‌کنند. 

تماس تلفنی «بن سلمان» با «عمران خان»

اسپوتنیک: ولیعهد عربستان در تماسی تلفنی به نخست وزیر جدید پاکستان به مناسبت انتخابش برای این پست تبریک گفت. «عمران خان» هم در این گفت‌وگو ضمن تشکر از بن سلمان بر تمایلش برای گسترش روابط میان عربستان و پاکستان در زمینه‌های مختلف تاکید کرد. پاکستان و عربستان روابط مستحکمی با یکدیگر دارند.
 

نظر شما