شناسهٔ خبر: 27400660 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

نشرکتاب های دفاع مقدس یک مبارزه فرهنگی با دشمن است

سردار علی پور گفت: نشر و فرهنگ مطالعه کتاب های حوزه دفاع مقدس یک ضرورت برای نسل امروز و یک مبارزه فرهنگی در جنگ نرم با دشمن است.

صاحب‌خبر -

نشر کتاب های دفاع مقدس یک مبارزه فرهنگی با دشمن استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اهواز، سردار «محمد علی پور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در جلسه با «منصور کوهی رستمی» مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، اظهار داشت: رزمندگان دفاع مقدس در طول هشت سال دفاع مقدس با کتاب و کتابخوانی مانوس بودند و در سنگرهای اجتماعی به فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی مشغول می شدند و این نشان دهنده اهمیت این مساله است.

وی افزود: ظرفیت های خوبی در کتابخانه های استان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای ارائه فعالیت های جدید موجود است که با  همگرایی و هم افزایی و اجرای برنامه های مشترک می توان به آن ها دست یافت.

سردار علی پور با تاکید بر همکاری های عمیق تر با محوریت کتاب گفت: تشکیل اتاق فکر مشترک بین نهاد کتابخانه های عمومی و اداره کل حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان برای راه اندازی جشنواره های فرهنگی با محوریت دفاع مقدس از قبیل خاطرات رزمندگان در خوزستان، گردآوری داده ها و اطلاعات، روزنامه ها و نشریات سال های انقلاب و دفاع مقدس به عنوان روز شمار دفاع مقدس در شهرستان های مختلف به ویژه اهواز، مستند سازی برنامه های فرهنگی و تبدیل آن به آثار مکتوب می تواند با محوریت کتاب در استان و در سطح ملی برگزار شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، نشر و فرهنگ مطالعه کتاب های حوزه دفاع مقدس را یک ضرورت برای نسل امروز دانست و آن را یک مبارزه فرهنگی در جنگ نرم دشمن قلمداد کرد.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان نیز در پایان این جلسه گفت: دفاع مقدس به عنوان یک ارزش تمام نشدنی همواره می تواند ارزش ها و انسانیت را به جامعه تزریق کند و استان خوزستان به عنوان پایتخت دفاع مقدس می تواند بخش های مختلف فرهنگی در کشور را در این مسیر رهبری کند.

خاطر نشان می شود؛ نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان در بخش های پژوهش، گردآوری اطلاعات مکتوب و شفاهی و همچنین اجرای برنامه های مشترک فرهنگی با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در طول سال جاری همکاری خوبی داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما