شناسهٔ خبر: 27399438 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گروه سوفان:

روسیه در حال موفق شدن در سیاست اختلاف‌افکنی میان اعضای ناتو است

گروه اطلاعاتی سوفان در تحلیلی با اشاره به تشدید اختلافات میان آمریکا و ترکیه نوشته روسیه در حال موفق شدن در سیاستش برای اختلاف‌اندازی میان اعضای ناتو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، گروه اطلاعاتی «سوفان» که مستقر در نیورک و وابسته به «علی سوفان» عضو سابق «اف‌بی‌آی» است در تحلیلی نوشته تنش‌های دیپلماتیک میان آمریکا و ترکیه، آنکارا را به سمت مسکو سوق خواهد داد. 

در این تحلیل آمده است: «در حالی که تنش‌های میان آمریکا و ترکیه رو به افزایش هستند، آنکارا در حال نزدیک‌تر شدن به روسیه است. همگرایی روسیه و ترکیه چالشی واقعی برای آمریکا و غرب محسوب می‌شود، زیرا ترکیه، علی‌رغم متهم کردن واشنگتن به راه‌ انداختن جنگ اقتصادی، عضو ناتو است.»

سوفان نوشته ظهور ترکیه به عنوان یک کشور غرب‌ستیز، باعث پیشبرد سیاست روسیه می‌شود که به دنبال اختلاف‌اندازی در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است. 

در این گزارش آمده است: «اختلاف‌افکنی در ائتلاف ناتو و ایجاد شکاف در اتحاد کشورهای غربی اصلی‌ترین هدف سیاست خارجی روسیه به شمار می‌رود و این کشور به سرعت در حال دستیابی به این هدف است.»

گروه اطلاعاتی سوفان دیدار روز سه‌شنبه «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه با «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه را یکی از نشانه‌های گرم شدن روابط مسکو و آنکارا دانسته است.

تنش‌ها در روابط ترکیه و آمریکا اخیراً به دلیل اختلافات دو کشور در چند پرونده شدت گرفته است. 

کاخ سفید چهارشنبه (۱۰ مردادماه) اعلام کرد وزارت خزانه‌داری آمریکا وزرای دادگستری و کشور ترکیه را به بهانه نقش‌آفرینی در بازداشت یک کشیش آمریکایی تحریم کرده است. 

تحریم این دو مقام ترکیه به بهانه بازداشت «اندرو برانسون»، کشیش آمریکایی در ترکیه صورت گرفت. این کشیش در ترکیه به همکاری با عوامل کودتای نافرجام در این کشور متهم شده است. 

پرونده «برانسون» در کنار مسائلی مانند حمایت آمریکا از شبه‌نظامیان کرد سوری، عدم اقدام واشنگتن برای استرداد «فتح‌الله گولن»، واعظ ترکیه‌ای در آمریکا، اقدام آنکارا در خرید سامانه‌های پدافند موشکی اس-۴۰۰ از روسیه تازه‌ترین موضوع تنش در روابط آمریکا و ترکیه است که در سال‌های گذشته شدت گرفته است.

 

نظر شما