شناسهٔ خبر: 27399390 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

فرمول مرعشی برای رییس جمهوری در روز سوال

صاحب‌خبر -

حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره طرح سوال از رییس‌جمهوری در مجلس شورای اسلامی گفت: اول اینکه باید از رییس‌جمهور و مجلس به عنوان دو نهاد منتخب مردم ایران، گلایه کنم بابت فرایندی که منجر به این سوال شده است.

او در گفتگو با «اعتمادآنلاین» در نکوهش این اتفاق گفت: چرا باید در شرایطی که مردم تحت‌تاثیر فتنه بین‌المللی ترامپ، بن‌سلمان و نتانیاهو گرفتار مشکلات حاد زندگی هستند و اقتصاد ایران تحت‌تاثیر این فتنه‌ها قرار گرفته است، تعامل کافی بین آقای رییس‌جمهور و مجلس برقرار نشود.

مرعشی با تاکید بر این موضوع که این مشکلات و مسائل در کشور باید به صورت غیررسمی حل شود، ادامه داد: به هر حال اینگونه سوال‌ها درد مشترک دولت و مردم، همه نهاد‌های نظام و رییس‌جمهور است و بهتر است که در یک فضای دوستانه و غیررسمی حل و فصل شود.

این نماینده ادوار مجلس با تاکید بر لزوم هماهنگی بین دولت و مجلس، گفت: این گلایه‌ای است که باید هم از منتخبان خود در مجلس و هم از رییس‌جمهور منتخب داشته باشیم که در چنین شرایط سیاسی پیچیده‌ای که کشور دارد و مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند حداقل تعامل و هماهنگی بین دوستان نبوده و منجر به سوال رسمی از رییس‌جمهور شده است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به اعلام وصول سوال از رییس‌جمهوری در مجلس گفت: برخلاف جو غالبی که در میان نزدیکان رییس‌جمهور حاکم است که فکر می‌کنند این فرصتی است تا رییس‌جمهور از آن استفاده کند و برای دفاع از دولت حرف‌هایی را بزند، اینگونه حرف زدن‌ها منجر به پیچیده‌تر شدن موضوع می‌شود؛ به نظر من این زمانی است که آقای رییس‌جمهور باید از آن برای رفع تنش‌های داخلی و حرکت به سمت هماهنگی بیشتر قوا استفاده کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر لزوم وحدت در کشور با توجه به شرایط کنونی گفت: الان کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی برای عبور از مشکلات پیش‌رو نیازمند وحدت بین ملت و دولت، ملت و نظام و بین قوای سه‌گانه است.

مرعشی در ادامه افزود: من برخلاف توصیه‌های دوستان آقای رییس‌جمهور که فکر می‌کنند رییس‌جمهور باید از فرصت سوال برای بازکردن ریشه بسیاری از مشکلات کشور استفاده کند، فکر می‌کنم که کشمکش، بگومگو و اختلاف ممکن است که طرفداران این یا آن را راضی کند، اما هیچ مسئله‌ای از مسائل کشور و مردم را حل نمی‌کند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی درباره روشی که از نظر او رییس‌جمهوری باید در جلسه طرح سوال خود رفتار کند، توضیح داد: آقای رییس‌جمهور باید کاملا مسئولانه به عنوان رییس‌جمهور و منتخب ملت ایران از این فرصت فقط برای هم‌افزایی قوا، همدلی و همراهی و پیدا کردن راهکار‌هایی که مشکلات مشترکی از همه مردم رفع کند استفاده کند و لاغیر.

این نماینده ادوار مجلس در ادامه تاکید کرد: هر گذشت و فداکاری آقای رییس‌جمهور و فراموش کردن منافع فردی، جناحی و دولت و پرداختن به مسائل اصلی مملکت از زاویه حل این مسائل حتما ایشان را که بزرگ کشور هستند، ان‌شاالله بزرگتر خواهد کرد.

مرعشی گفت: پشت‌پرده مسائل مملکت را هم نمایندگان و هم آقای رییس‌جمهور می‌دانند. می‌شود به مسائل پشت‌پرده هم پرداخت، اما هدف از طرح سوال باید حل مسائل باشد نه ادامه کشمکش‌ها.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی همچنین درباره موضوعاتی که طرح آن‌ها ممکن است که در این جلسه ایجاد تنش کند و اتفاقات ناخوشایندی را رقم بزند، عنوان کرد: به هر حال باید در نظر داشت که هر تنشی در این جلسه اتفاق بیفتد هیچ‌کسی از آن سود نخواهد برد، نه دولت، نه ملت و نه رییس‌جمهور و نه حتی آن‌هایی که تمایل به ایجاد تنش در کشور دارند.

نظر شما